ساری- مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران از جانمایی ۷۹درصد از اراضی بستر رودخانه های مازندران در طرح کاداستر خبرداد.

 ۷۹درصد از اراضی بستر رودخانه های مازندران در طرح کاداستر جانمایی شد

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسن بهادر در حاشیه نخستین جلسه شورای فرهنگی و روابط عمومی این اداره کل، در ساری اظهار کرد: ۸۴ درصد از اراضی منابع طبیعی مازندران در سیستم جامع کاداستر جانمایی و ۱۳ درصد آن تثبیت شده است.

وی تصریح کرد: از مجموع یک میلیون و ۵۹۲ هزار و ۳۱۵ هکتار اراضی منابع طبیعی استان یک میلیون و ۴۱۲ هزار هکتار آن در سیستم جامع کاداستر جانمایی و ۲۰۷ هزار و ۵۶۱ هکتار آن تثبیت شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران خاطرنشان کرد: تاکنون ۷۹ درصد از مجموع مساحت بستر رودخانه‌ها به میزان ۹ هزار و ۴۳۶ هکتار و ۶۴ درصد از مجموع مساحت حریم رودخانه ها به میزان ۷ هزار و ۶۵۷ هکتار در این سیستم جانمایی شده است.

بهادر اظهار کرد: بر اساس آمارها، منابع طبیعی، حدود ۹ درصد از مساحت کشور را تشکیل می دهند که حفظ، نگهداری و جلوگیری از تجاوز به منابع طبیعی از سوی سودجویان و زمین خواران یکی از اهداف دستگاه قضائی است که جانمایی، تثبیت و سنددار کردن آن یکی از مهم ترین راه‌های حل برای جلوگیری از دست درازی به آن محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم انجام شده در حوزه کاداستر استقرار ایستگاه های تحدید حدود مالکیت ها است که کمک فراوانی به مشخص شدن حدود دقیق مالکیت ها و اراضی می‌کند و گام مهمی در شفافیت حقوق مردم و اثبات مالکیت ها است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران افزود: جانمائی و پردازش در لایه های حریم ۴۷ متری راه آهن و تأسیسات زیردریایی، فرودگاه ها، محدوده شهرها، شهرستان ها و استان به صورت ۱۰۰ درصد انجام شده و پردازش سایر بخش ها با سرعت و دقت ادامه دارد.

وی تصریح کرد: تمامی اراضی منابع طبیعی شهرستان کلاردشت که همواره با بیشترین هجوم زمین خواران مواجه بود به طور کامل جانمائی ، تثبیت و سند آن صادر شد.

بهادر در تبیین فعالیت اداره‌کل کاداستر و نقشه برداری تصریح کرد: تمامی تداخل ها از محدوده واحدهای ثبتی رفع و تغییرات محدوده واحدهای ثبتی به طور کامل انجام و ۱۶ دستگاه گیرنده ( ROVER ) به واحدهای ثبتی تحویل و آموزش های لازم نیز به همکاران داده شد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.