بجنورد- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از ثبت پنج وقف جدید طی ماه مبارک رمضان در استان خبر داد.

۵ وقف جدید طی ماه رمضان در خراسان شمالی به ثبت رسید

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سید نژاد اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۴ وقف باارزش ۱۲ میلیارد تومان در خراسان شمالی به ثبت رسیده که پنج مورد مربوط به ماه مبارک رمضان است.

وی افزود: از این تعداد وقف در خراسان شمالی، ۱۰ مورد مربوط به فاروج، ۶ مورد در بجنورد، پنج مورد در شیروان و در شهرستان‌های اسفراین، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم هرکدام یک مورد وقف به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: از مجموع وقف‌هایی که در ماه مبارک رمضان توسط مردم مؤمن خراسان شمالی به ثبت رسیده، دو مورد مربوط به بجنورد، دو مورد در فاروج و یک مورد در مانه و سملقان ثبت‌ شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی بیان کرد: تمامی اموالی که طی امسال وقف‌شده صرف ساخت مسجد، کمک به ایتام، برگزاری مراسم عزاداری و مداوای بیماران نیازمند می‌شود.

رئوف سید نژاد با اشاره به اینکه مردم رغبت کمتری برای وقف اموال خوددارند، گفت: متأسفانه مردم نسبت به واگذاری اموال خود به اداره اوقاف بدبین شده‌اند، بنابراین برای ترویج فرهنگ وقف باید تلاش بیشتر انجام شود.

وی بابیان اینکه اداره اوقاف مطمئن‌ترین محل برای نگه‌داری از موقوفات است، اظهار کرد: چنانچه موقوفات به اوقاف سپرده شود قطعاً پایداری و ماندگاری بیشتری خواهد شد و آنچه را که خواسته واقف بوده اجرا می‌شود.

وی افزود: مردم اطمینان داشته باشند چنانچه اموال خود را وقف کنند با نظارت دقیق اوقاف سال‌های طولانی آنچه را که خواسته‌اند انجام می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.