بجنورد- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مسمومیت با مواد مخدر یکی از مرگبارترین انواع مسمومیت ها محسوب می شود و ناخالصی های موجود در انواع مواد مخدر مانند سرب از خود ماده مخدر مرگبارتر است.

مسمومیت با مواد مخدر یکی از مرگ بارترین انواع مسمومیت ها است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی وکیلی، به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه مصرف حتی یک عدد قرص اکستازی می تواند منجر به مرگ شود، تصریح کرد: سکته های قلبی و مغزی، تشنج، نارسایی کبد و کلیه و تخریب سلول های مغزی و عضلانی از عوارض مسمومیت با قرص اکستازی و شیشه است.

وی ضمن هشدار نسبت به مصرف هرگونه ماده مخدر، افزود: مصرف مواد توهم زا مانند حشیش ، اکستازی و شیشه می توانند سبب بروز حوادث مرگ بار مانند سقوط از ارتفاع، تصادف، نزاع، ارتکاب به جنایت و خودکشی در فرد مصرف کننده شود.

وی همچنین تاکید کرد: مصرف انواع داروهای هورمونی با هدف بدنسازی در جوانان می تواند سبب بروز عوارض وخیمی مانند عقیمی ، نارسایی قلبی و کبدی ، کوتاهی قد و بزرگ شدن سینه در مردان و پرمویی و خشونت صدا در خانم ها شود.

به گفته وی مصرف همزمان مواد مخدر با برخی از داروهای خواب آور و آرام بخش می توانند سبب بروز مسمومیت های شدید و حتی مرگ درفرد مصرف کننده گردد.

دکتر وکیلی گفت: فرآورده های تقلبی با عناوین «تمجیزک و نورجیزک» نه تنها سبب ترک اعتیاد نمی شوند بلکه در اغلب آن ها مواد سمی و کشنده وجود دارد ، فرآورده های مخدر و اعتیادزای «پان یا پراگ» نیز برخلاف ادعای مطرح شده مبنی بر خوشبو کننده دهان و یا ترک سیگار سبب بروز اعتیاد می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.