این سؤال پیش می‌آید که آیا ما زیرساخت‌های فرودگاهی لازم برای به کارگیری این تعداد هواپیما را داریم؟ حتی با در نظر گرفتن شرایط تامین مالی به صورت فاینانس آیا ایرلاین‌های ما که بارها گفته شده به شرکت فرودگاه‌ها و فرآورده‌های ملی پخش بدهی‌های سنگینی دارند، توانایی مالی پرداخت این هزینه‌ها را دارند؟

تفاهم‌نامه‌های خرید هواپیما احساسی و بدون مطالعه است

به گزارش قدس آنلاین، رفتار تبلیغاتی و بدون محاسبه دولت با سفارش خرید هواپیما، صدای یک روزنامه حامی را هم درآورد. روزنامه هفت صبح با بیان اینکه تاکنون برای خرید ۳۴۳ هواپیما تفاهم‌نامه امضا شده می‌نویسد: این سؤال پیش می‌آید که آیا ما زیرساخت‌های فرودگاهی لازم برای به کارگیری این تعداد هواپیما را داریم؟ حتی با در نظر گرفتن شرایط تامین مالی به صورت فاینانس آیا ایرلاین‌های ما که بارها گفته شده به شرکت فرودگاه‌ها و فرآورده‌های ملی پخش بدهی‌های سنگینی دارند، توانایی مالی پرداخت این هزینه‌ها را دارند؟
یک کارشناس صنعت هوانوردی در این زمینه می‌گوید: همین الان در سفارش دادن هواپیماها باید بازار را مطالعه کرده باشیم و براساس نیاز بازار نوع هواپیما را انتخاب کنیم. مثلا در فهرست اولیه‌ای که از خریدهای ایران‌ایر منتشر شد نام ایرباس ۳۸۰ (بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری جهان) دیده می‌شد که مشخص بود انتخاب‌ها بیشتر احساسی بوده تا براساس کارهای مطالعاتی.
چرا خرید ایرباس ۳۸۰ برای ایران احساسی است؟
ما برای استفاده از این هواپیما بازاری نداریم. می‌خواهیم برای تهران - نیویورک پرواز بگذاریم یا تهران- سیدنی؟ از آن گذشته ما باید زیرساخت‌ها را برای استفاده از این تعداد هواپیما توسعه بدهیم. همین الان در مهرآباد ما جا برای پارک هواپیماها نداریم و شب‌ها هواپیماها را در «تاکسی وی» پارک می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.