اصفهان - مدیر کل ثبت آثار تاریخی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ایران جزء ۲۰ کشور غنی دنیا در ثبت تنوع زیستی و عجایب است.

ایران جزء ۲۰ کشور غنی دنیا در تنوع زیستی/ اصحاب رسانه نقش مهمی در پیگیری، حفاظت، مرمت و ثبت آثار تاریخی دارند

به گزارش قدس آنلاین، فرهاد نظری در حاشیه سفر به شهرستان آران و بیدگل اظهار داشت: فرهنگ غنی، ویژگی های اقلیمی، تنوع قومی و وابستگی بین نژاد های مختلف کشور موجب شده که عمر ایران جزء شش کشور هزاره باشد.

وی با اشاره به ارمغان تاریخی ایران که با سراسر جهان قابل برابر است، تصریح کرد: در کنار آثار تاریخی و فرهنگی، میراث فکری ایران نیز زینت بخش جهان امروز شده است.

مدیر کل ثبت آثار ملی با رتبه بندی کشورهای جهان به سه بخش دهه، صده و هزاره تاکید کرد: از میان ۲۰۰ کشور دنیا تنها شش کشور جزء هزاره ها هستند که ایران یکی از آنهاست.

وی تصریح کرد: هر کشور صاحب تمدن، یک یا دو نفر صاحب اندیشه در مقیاس جهانی دارد اما این رقم در ایران، بیش از ۱۰ نفر است و نمونه آن فردوسی، خیام، مولوی و ابن سینا هستند و ما صاحب چنین تمدن و فرهنگی هستیم.

نظری در ادامه از ثبت ملی کاخ ثابت پاسال به عنوان اثر زیبا در فهرست آثار ملی کشور خبر داد و تصریح کرد: این اثر پس از بحث و بررسی زیاد در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

وی در ادامه به نقش رسانه ها به نمایندگی از افکار عمومی اشاره کرد و گفت: اصحاب رسانه نقش مهمی در پیگیری، حفاظت، مرمت و ثبت آثار تاریخی دارند.

مدیر کل ثبت آثار ملی تصریح کرد: رسانه ها می توانند با توجه به حس مثبت و یا انتقادی خود نظر مردم و یا نظر مسئولان را به صورت متقابل به یکدیگر برسانند و این خود می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات در حوزه میراث فرهنگی کشور باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.