ساری - معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق مازندران از بهره‌برداری دو نیروگاه مقیاس کوچک در حوزه تحت پوشش شرکت توزیع برق مازندران خبر داد.

۲ نیروگاه مقیاس کوچک برق در مازندران راه اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین، رضا غفاری در این باره اعلام کرد: از ابتدای سال جاری دو نیروگاه مقیاس کوچک در محدوده این شرکت به بهره‌برداری رسیده است و اولین نیروگاه در محدوده شهرستان آمل با ظرفیت یک مگاوات در اردیبهشت‌ماه سال جاری به بهره‌برداری رسید. همچنین از نیروگاه دوم در محدوده شهرستان میان درود با ظرفیت ۱۴۰۰ کیلووات (۱.۴ مگاوات) طی خرداد سال جاری بهره‌برداری گردید.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق مازندران گفت: تا پایان سال جاری سه نیروگاه در حال ساخت با ظرفیت تقریبی ۸ مگاوات راه‌اندازی خواهد شد.

غفاری افزود: با بهره‌برداری از این نیروگاه‌ها به میزان ۲.۴ مگاوات به ظرفیت تأمین توان در محدوده مازندران افزوده‌شده است و این ظرفیت در پیک‌بار تابستان کمک قابل‌توجهی به تأمین بار این محدوده خواهد کرد و طی سالهای اخیر درخواست‌های متعددی جهت نصب نیروگاه در این منطقه ثبت‌شده و مجوزهای لازم توسط این شرکت صادرشده است.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق مازندران گفت: فناوری‌های نوین در تولید مولدها طی سالهای اخیر وبه بارگیری آن‌ها در نزدیکی مراکز مصرف، موجب انتقال توان به مصرف‌کننده با کمترین تلفات می‌گردد.

غفاری در ادامه مزایای این نیروگاه‌ها را شامل افزایش قابلیت اطمینان و کیفیت برق تحویلی مشترکین، کاهش هزینه انتقال توان و کاهش تلفات اعلام کرد و از امکان انعقاد قرارداد فروش برق با مصرف‌کننده ثالث و تأمین انرژی آن توسط مالک نیروگاه دانست.

 وی تصریح کرد: شرکت توزیع نیروی برق مازندران آماده همکاری و مشاوره به سرمایه‌گذاران متقاضی در این زمینه است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.