بجنورد- معاون امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت:در راستای تحقق سیاست های اقتصادی مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری و نظر به اهمیت جایگاه مطبوعات در میان افکار عمومی و مردم اعم از نخبگان و عامه در راستای فرهنگسازی و گفتمان سازی و حمایت از آثار و تولیدات مطبوعاتی این تفاهم نامه با نشریات مکتوب استان منعقد شد.

جهت حمایت از آثار و تولیدات مطبوعاتی تفاهم نامه ای با نشریات مکتوب استان منعقد شد

رضا رضایی در گفت و گو با قدس آنلاین،اظهار کرد: این تفاهم نامه با اهداف توسعه و تبیین اقتصاد مقاومتی، مبارزه با فساد، شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد، تشویق همکاری های جمعی و گروهی، اصلاح الگوی مصرف، وجدان کاری، اخلاق مداری حرفه ای، توجه به تولیدات محلی و ملی و اولویت بخشی به آنان، فرهنگ کار، فرهنگ تلاش و کوشش تولید آثار برتر، توجه به اقتصاد فرهنگ، صادرات فرهنگی و محلی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ایجاد روحیه خلاقیت و کارآفرینی منعقد شد.

وی ترویج فرهنگ حمایت از سرمایه و ثروت آفرینی، پرورش نیروی جهادی، ترویج فرهنگ رقابت اقتصادی سالم، ترویج فرهنگ مصرف تولیدات داخلی و محلی و حمایت از تولیدات داخلی و محلی و نهادینه کردن آن، پرهیز از مصرف گرایی، اسراف و تجمل گرایی، ترویج کسب روزی حلال، تقویت قناعت، طراحی الگوی تشویق مشارکت عمومی در تولید ملی و محلی و اصلاح الگوی مصرف و تحکیم پایه های ایمانی و فرهنگی و افزایش تقوی و معنویت در بین مردم و سایر موارد مرتبط از دیگر اهداف این تفاهم نامه ذکر کرد.

وی ادامه داد: اداره امور فرهنگی، مطبوعات و تبلیغات اداره کل، وظیفه نظارت بر مطبوعات را برعهده دارد و براساس گزارش سه ماهه نشریات آنها را مورد ارزیابی قرار می دهد.

معاون امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی همچنین گفت: نشریات مکتوب استان متعهد می شود که انجام امور مبطوعاتی براساس اهداف تفاهم نامه از تاریخ امضاء تا پایان سال ۹۷ به طور مستمر پیگیری و اجرا کند.

رضایی همچنین بیان کرد: ارائه طرح پیشنهادی رسانه ای، انتشار موضوعات مرتبط تفاهم نامه در حداقل ۳۵ درصد از محتوای منتشره در هر شماره، اختصاص ستون ویژه حول موضوعات مرتبط، توجه به تدوین مصاحبه و گزارش با مطلعان، مدیران و اساتید دانشگاه و ارائه گزارش هر سه ماه به اداره امور فرهنگی، مطبوعات و تبلیغات اداره کل از دیگر تعهدات نشریات مکتوب استان عنوان کرد.

وی در پایان گفت: این تفاهم نامه بین معاونت امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با ۶ نشریه مکتوب از جمله اتفاقیه خراسان، نسیم خراسان شمالی، سیاحت شرق، شیروان شهر، ارمغان خراسان شمالی و اترک منعقد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.