رئیس جمهور ترکیه در سخنانی اعلام کرد: آمریکائی‌ ها در همکاری با گروه‌های تروریستی که تمامیت ارضی ترکیه را تهدید می‌ کنند، تردیدی ندارند؛ به همین دلیل است که ناتو نیاز به بازبینی دارد.

به گزارش قدس آنلاین، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز در سخنانی از آمریکا به دلیل تأمین تسلیحات برای کردهای سوریه (YPG) به شدت انتقاد کرد و این اقدام واشنگتن را در تناقض با مبانی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» توصیف نمود.

رئیس جمهور ترکیه در این باره خطاب به آمریکائی ها گفت: ما نیز در ناتو هستیم؛ اما شما به گروه های تروریستی سلاح می دهید؟ این چه کاری است؟

وی ادامه داد: بر این اساس، ناتو نیاز به بازبینی دارد.

رجب طیب اردوغان با اشاره به وعده آمریکا در جمع آوری تسلیحاتی که به اَکراد داده است، تصریح کرد: آن هائی که می اندیشند می توانند ترکیه را با وعده جمع آوری سلاح ها بفریبند، در نهایت متوجه اشتباه خود خواهند شد؛ اما آن وقت دیر خواهد بود.

اردوغان تصریح کرد: آمریکائی‌ ها در همکاری با گروه‌های تروریستی که تمامیت ارضی ترکیه را تهدید می‌کنند، تردیدی ندارند؛ به همین دلیل است که ناتو نیاز به بازبینی دارد.

وی در ادامه با اشاره به عدم استرداد فتح الله گولن از سوی آمریکا به کشورش نیز گفت: شما با پناه دادن به رهبر یک گروه تروریست که به کودتا در این کشور اقدام کرد، زخم عمیقی را به ترکیه وارد می کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.