تیم ملی والیبال جوانان ایران در سومین مسابقه خود در رقابت های قهرمانی جهان آرژانتین، قهرمان آمریکای جنوبی را از پیش رو برداشت.

آرژانتین هم برابر جوانان والیبالیست ایران زانو زد

به گزارش قدس آنلاین، تیم ملی والیبال جوانان ایران در سومین مسابقه خود در رقابت های قهرمانی جوانان جهان از ساعت ۲۰ به وقت تهران در سالن بودوار آرنای شهر چسکه بوجویتسه برابر آرژانتین قرار گرفت که این مسابقه با نتیجه ۳ بر ۲ و با امتیازهای ۲۵ بر ۲۱ ، ۲۵ بر ۲۰ ، ۲۳ بر ۲۵ و ۱۸ بر ۲۵ و ۱۵  بر ۱۲  به سود ایران خاتمه پیدا کرد. به این ترتیب تیم ملی والیبال جوانان ایران به عنوان صدرنشین گروه سوم رقابت ها به جمع هشت تیم برتر صعود کرد و آرژانتین در این گروه دوم شد.

بهروز عطایی برای شروع این مسابقه از ترکیب جواد کریمی، رسول آقچه لی، امیرحسین اسفندیار، اسماعیل مسافر، طیب عینی، علی اصغر مجرد و اسماعیل طالبی استفاده کرد.

* ست اول
در شروع مسابقه جوانان ایران شرایط بهتری داشتند. با چند توپ گیری در عقب زمین توسط اسماعیل طالبی و در ادامه دفاع های خوب نتیجه بازی ۸ بر ۵ به سود ایران شد تا تیم ها به وقت استراحت فنی اول بروند. پس از این وقت استراحت آرژانتینی ها بازی را در امتیاز ۹ به تساوی کشاندند.

در امتیاز ۱۴ بر ۱۱ به سود ایران که حاصل جنگندگی تک تک بازیکنان برای توپ ها بود الکساندر گروسی، سرمربی آرژانتین درخواست وقت استراحت فنی کرد. امتیاز ۱۶ برای ایران را هم جواد کریمی با اسپک خود کسب کرد تا نتیجه بازی ۱۶ بر ۱۳ به سود ایران شود و تیم ها به وقت استراحت فنی دوم بروند. ست اول با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به سود ایران تمام شد.

* ست دوم
برای شروع این ست ترکیب اولیه ایران تغییری نکرد و ملی پوشان جوان ایران بسیار خوب بازی کردند. آنها در توپ گیری عقب زمین و استفاده از توپ های برگشتی شرایط خوبی داشتند و توانستند از حریف پیش بیافتند. در امتیاز ۸ بر ۵ به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی اول رفتند.  تک دفاع طیب عینی نتیجه بازی را ۹ بر ۵ به سود ایران کرد تا الکساندر گروسی یک بار دیگر درخواست وقت استراحت فنی کند.

در امتیاز ۱۱ بر ۸ به سود ایران و زمانی که عطایی احساس کرد تیم حریف در حال کم کردن اختلاف است درخواست وقت استراحت فنی کرد و نکاتی را به شاگردانش گفت. سرویس های طیب عینی و دریافت های ناقص در زمین آرژانتین کار را برای اسپکرهای حریف سخت می کرد تا اینکه نتیجه بازی ۱۴ بر ۹ به سود ایران شد و سرمربی آرژانتین بازهم درخواست وقت استراحت کرد. امتیاز ۱۶ برای ایران با توپی که کریمی از روی تور رد کرد برای ایران کسب شد تا در امتیاز ۱۶ بر ۱۱ به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی دوم بروند. میثم صالحی و شایان شاهسوند در طول ست دوم به تناوب در ترکیب قرار گرفتند. ست دوم هم با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به سود شاگردان بهروز عطایی خاتمه پیدا کرد.

* ست سوم
ست سوم برای ایران بدون تغییری در ترکیب آغاز شد. در این ست کمی شرایط تغییر کرد و آرژانتینی ها جنگنده تر ظاهر شدند. حاصل این جنگدنگی آنها هم این شد که توانستند نتیجه بازی را ۸ بر ۷ به سود خود کننده تا تیم ها به وقت استراحت فنی اول بروند.

شاگردان عطایی در امتیاز ۱۱ توانستند بازی را به تساوی بکشانند و همین امر موجب شد تا سرمربی آرژانتین درخواست وقت استراحت کند. در امتیاز ۱۶ بر ۱۳ به سود آرژنتین تیم ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند و در ادامه شاهسوند و صالحی جایگزین مسافر و اسفندیار شدند. در امتیاز ۱۹ بر ۱۸ به سود آرژانتین مسافر و اسفندیار به جای خود بازگشتند.  امتیاز ۲۰ برای آرژانتینی ها پس از یک رالی تماشایی کسب شد و پس از آن بهروز عطایی درخواست وقت استراحت کرد. بازی در امتیاز ۲۰ و با حرکت جواد کریمی به تساوی رسید و این بار سرمربی آرژانتین درخواست وقت استراحت فنی کرد.

در امتیاز ۲۴ بر ۲۳ به سود آرژانتین بهروز عطایی که دوست نداشت حتی یک ست را هم به حریف خود واگذار کند درخواست وقت استراحت کرد، اما امتیاز سرویس مستقیم توسط آرژانتینی ها نتیجه این ست را ۲۵ بر ۲۳ به سود آنها رقم زد.

*ست چهارم
در ست چهارم هم ترکیب ایران تغییر نکرد و آرژانتینی ها بیشتر بر بازی مسلط بودند. آنها اکثر توپ ها را با مدافعان خود زخمی می کردند و در ادامه به خوبی از توپ های برگشتی بهره می بردند. در امتیاز ۸ بر ۴ به سود آرژانتین تیم ها به وقت استراحت فنی اول رفتند.

تیم ایران برای کم کردن اختلاف بسیار جنگید، اما آرژانتینی ها هم پاس پس نکشیدند تا اینکه در امتیاز ۱۶ بر ۱۴ به سود سورمه ای پوشان آرژانتین هر دو تیم به وقت استراحت فنی دوم رفتند. در ادامه هم شاگردان الکساندر گروسی بهتر ظاهر شدند و با درخشش در دفاع روی تور نتیجه را ۱۸ بر ۱۵ به سود خود کردند تا بهروز عطایی درخواست وقت استراحت کند. این ست هم با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به سود آرژانتین خاتمه پیدا کرد تا کار به ست پنجم بکشد.

* ست پنجم
ترکیب اولیه ایران نسبت به ست های قبلی تغییری نکرد و بازی تا امتیاز ۴ مساوی پیش رفت و تماشاگران شاهد رالی های جذاب و تماشایی بودند. در امتیاز ۸ بر ۶ به سود ایران تیم ها جای خود را در این ست تغییر دادند. امتیاز ۱۱ بر ۸ برای ایران حاصل سرویس بی نقص جواد کریمی و دریافت ناقص آرژانتینی ها بود. در این امتیاز گروسی، سرمربی آرژانتین درخواست وقت استراحت کرد.

پس از این وقت استراحت کریمی یک امتیاز سرویس مستقیم دیگر هم گرفت تا نتیجه بازی ۱۲ بر ۸ به سود ایران شود. این ست با نتیجه ۱۵ بر ۱۲ به سود ایران خاتمه پیدا کرد تا ایران صدرنشین گروه سوم شود.

نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان زیر ۲۱ سال جهان با حضور ۱۶ تیم برتر از دوم تا یازدهم تیرماه به میزبانی جمهوری چک و در شهرهای «چسکه بوجویتسه» و «برنو» برگزار می شود.

اسامی بازیکنان تیم ملی والیبال جوانان برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان به شرح زیر است:

جواد کریمی، علی رمضانی، رسول آقچه لی، پوریا یلی، امیرحسین اسفندیار، اسماعیل مسافر، شایان شاهسوند، میثم صالحی، علی اصغر مجرد، علی یوسف پور، طیب عینی و اسماعیل طالبی

اکبر محمدی (سرپرست)، بهروز عطایی (سرمربی) مسعود آرمات، علیرضا طلوع کیان، احمد لاهوتی (مربیان)، حسین خوریانی (آنالیزور)، مهدی احمدی (پزشک) و محمود محمدی (ماساژور) اعضای کادر فنی تیم ملی در مسابقات قهرمانی جوانان جهان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.