واحد اطلاعات اقتصادی اکونومیست در گزارشی به بررسی ۲۰ اقتصاد جهان پرداخته که بیشترین سرعت رشد را در سال ۲۰۱۷ میلادی به خود اختصاص داده اند. در این فهرست نام ایران نیز با رشدی ۵.۱ درصدی دیده می شود.

ایران بیستمین اقتصاد پرشتاب جهان در سال ۲۰۱۷ شناخته شد + عکس

به گزارش قدس آنلاین،  واحد اطلاعات اقتصادی اکونومیست در گزارشی به بررسی ۲۰ اقتصاد جهان پرداخته که بیشترین سرعت رشد را در سال ۲۰۱۷ میلادی به خود اختصاص داده اند. در این فهرست نام ایران نیز با رشدی ۵.۱ درصدی دیده می شود.

بر اساس این گزارش، ایران بیستمین اقتصاد برتر جهان از نظر سرعت رشد اقتصادی در سال ۲۰۱۷ لقب گرفته است، در حالی که کشورهایی مانند میانمار، ساحل عاج و لائوس در رتبه های اول تا سوم این رتبه بندی جای گرفته است. کشور میانمار با رشدی حدودا ۷ درصدی پرشتاب ترین اقتصاد جهان در سال ۲۰۱۷ میلادی است.

این گزارش همچنین رشد اقتصادی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا را ۲.۷ درصد تخمین زده که رشدی ۰.۶ درصدی را نسبت به رقم رشد ۲.۱ درصدی سال ۲۰۱۶ نشان می دهد.

رشد اقتصادی در غرب اروپا از ۱.۸ درصد در سال ۲۰۱۶ به ۱.۳ درصد در سال ۲۰۱۷ میلادی کاهش یافته که نشان دهنده تداوم مشکلات ناشی از بحران مالی سال های گذشته در کشورهای این منطقه از جهان است.

از دیگر کشورهایی که در فهرست ۲۰ اقتصاد پرشتاب جهان جای گرفته اند می توان به کامبوج، تانزانیا، غنا، هند، جیبوتی، ویتنام، یمن، فیلیپین، چین، سیرالئون، سنگال، بنگلادش، بورکینافاسو، بنین، کنیا و پاناما اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.