مدیرکل برنامه ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه آهن از کاهش مرز پرداخت خسارت ۱۰۰ درصدی بهای بلیت در صورت تأخیر سیر و حرکت قطار خبر داد.

پرداخت خسارت ۱۰۰درصدی بهای قطار تهران مشهد در صورت تأخیر ۶ ساعته

به گزارش قدس آنلاین به نقل از راه آهن جمهوری اسلامی ایران، علی کاظمی منش درباره کاهش مرز پرداخت خسارت ۱۰۰  درصدی بهای بلیت گفت: از گذشته تا کنون هر قطار مسافری در صورت رسیدن به مقصد پس از مرز تعیین شده مشمول پرداخت ۵۰ درصد بهای بلیت به عنوان خسارت به مسافران بوده و این روند همچنان ادامه دارد.

وی افزود: براساس مصوبه جدید هیئت مدیره در صورت تأخیر قطار به میزان حدود ۲ برابر مرز تعیین شده ۱۰۰ درصد بهای بلیت به مسافران پرداخت خواهد شد.

مدیر کل برنامه ریزی و نظارت بر خدمات مسافری اظهار داشت: به عنوان مثال تا کنون قطارهای تهران به اصفهان یا ساری و یا شاهرود در صورت تأخیر ۷ ساعته و یا قطارهای تهران به مسیرهای یزد، تبریز، گرگان و اندیمشک در صورت تأخیر ۷ ساعت و نیمه مشمول پرداخت ۱۰۰ درصد بهای بلیت می شدند در حالی که برابر مصوبه جدید در صورت تأخیر به ترتیب ۴ و ۵ ساعته این قطارها در مسیرهای فوق ۱۰۰ در صد بهای بلیت به مسافران پرداخت خواهد شد.

وی همچنین عنوان کرد: پرداخت خسارت ۱۰۰ درصد در مسیر تهران ـ مشهد نیز ۶ ساعت تعیین شده در حالی که قبلا مرز تأخیر ۸ ساعت بوده است.

به گفته این مقام مسئول در شرکت راه آهن، محاسبه تأخیر از مبدأ در تأخیر کل و انجام یک وعده پذیرایی رایگان (صبحانه، نهار و یا شام) از مسافران قطار، مشمول پرداخت خسارت تأخیر از دیگر موارد مهم این مصوبه است.

کاظمی منش تأکید کرد: این تصمیم در راستای افزایش کیفیت خدمات سفر و رضایت مندی بیشتر مسافران صورت پذیرفته است.

گفتنی است جدول میزان زمان تاخیر قطارها در مسیرهای مختلف مشمول ۵۰ و ۱۰۰ درصدی درسایت راه آهن به نشانیwww.rai.ir قابل مشاهده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.