جامعه:به دلیل محرز نشدن لو رفتن پرسش‌های امتحانی سال سوم دبیرستان این مقوله نتیجه ای بر نمرات امتحانات دانش آموزان نخواهد داشت .

لو رفتن پرسش‌ها تأثیری بر نتیجه نمرات نخواهد داشت

جامعه- محبوبه علیپور: سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: با توجه به جلسه مشترکی که در کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات با حضور مسؤولان مربوطه آموزش و پرورش و پلیس فتا برگزار شد ؛ پلیس فتا طی گزارش مبسوطی در این خصوص تأکید کرد که مسئله لورفتن پرسش‌ها به شکل یادشده در فضای مجازی نبوده بلکه افرادی سودجو پرسش‌های امتحانی سال‌های قبل را منتشر کرده و به فروش رساندند که با توجه به پیگیری‌های پلیس این افراد دستگیر شدند اما هیچ کدام از این پرسش‌ها مربوط به امتحانات سال جاری نبوده است.

حمایت میرزاده، افزود: با توجه به گستردگی فعالیت آموزش وپرورش در فصل امتحانات با وجود مراقبت‌های بسیار، مسئله افشای پرسش‌های امتحانی در یکی از دروس و در یکی از شهرستان‌های جنوبی مطرح شده در حالی که به دلیل حضور دانش‌آموزان در جلسه امتحان در عمل امکان استفاده از تصاویر منتشر شده از پرسش‌های این درس وجود نداشته است.

عبدالرسول عمادی ، رئیس مرکز آزمون وزارت آموزش و پرورش نیز در تأیید انتشار پرسش‌های چند امتحان برروی سایت‌ها به خبرگزاری میزان گفت: متخلفان در حوزه اجرا شناسایی شدند و پس از این پیگیری‌ها در بخش حقوقی وزارت آموزش و پرورش صورت خواهد گرفت. همچنین با همکاری پلیس فتا برخی از گردانندگان این سایت‌ها بازداشت شده‌اند که پرسش‌های فروخته شده نیز جعلی بودند. البته در صورتی که کسی نسبت به این موضوع مدعی یا شاکی باشد می‌تواند به پلیس فتا برای پیگیری مراجعه کند.

سرهنگ حسین رمضانی نیز دراین باره تأکید کرده است: یکی از موضوعات و مشکلاتی که در خرداد امسال پیش آمد و در خرداد سال گذشته نیز در فضای مجازی با آن مواجه بودیم، بحث فروش سوالات نهایی در فضای مجازی بود.

معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا ناجا گفت: مطابق تحقیقات انجام شده تمام مواردی که در فضای مجازی انتشار پیدا کرده، پرسش‌های امتحان نهایی نبود بلکه همه این اقدامات با نیت کلاهبرداری و سودجویانه توسط مجرمان صورت گرفته است.

وی افزود: ما تمام نمونه پرسش‌های کلاهبرداران را با مسئولان آموزش و پرورش تطبیق دادیم و فقط در یک مورد پرسش‌ها لو رفته بود و آن هم در یک شهرستان کوچک در یکی از استان‌های جنوبی کشور بود که در واقع از زمان لو رفتن پرسش‌ها تا آغاز امتحانات دانش‌آموزان، زمان بسیار کمی باقی مانده بود. چنانکه پرسش‌ها به صورت واقعی به دست دانش‌آموزان همان شهرستان کوچک نیز نرسیده بود و پلیس فتای این استان خیلی سریع آن فرد را شناسایی و دستگیر کرد و تحویل مقام‌های قضایی داد.

 وی با اشاره به دستگیری ۸ نفر از افراد کلاهبردار در کشور و شناسایی ده نفر دیگر در این زمینه گفت: براساس مصوبات کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، تصمیم بر این شد که وزارت آموزش و پرورش به منظور برطرف سازی دغدغه والدین دانش آموزان مسیر و فرایند طراحی، توزیع و اجرای امتحانات را یکبار دیگر بازبینی کنند چرا که حساسیت بسیار ویژه‌ای در این خصوص وجود دارد تا به این ترتیب فرایندی مطمئن و ایمنی را نسبت به گذشته و به روز، ارائه کنند تا جای هیچ گونه خطای وجود نداشته باشد.

سرهنگ رمضانی تأکید کرد: براساس مصوبات کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس،مقرر شد که قانون مجازات انتشار دهندگان پرسش‌های امتحانی که مربوط به اواخر سال ۱۳۴۰ است، بازنگری و به روز رسانی شود. البته ما نیز در این مقوله به وزارت آموزش و پرورش کمک می‌کنیم تا لایحه‌ای به کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناروی مجلس ارائه شود تا نمایندگان به قید فوریت این لایحه را در مجلس به تصویب برسانند. به طوری که میزان مجازات در این مسئله باید افزایش پیدا کند تا قدرت ریسک مجرمان پایین بیایید.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.