مشهد- با اسکان بیش از ۶۹ هزار و ۴۶۴ نفر روز زائر فرهنگی به مشهد مقدس ۴۰۰۰ کلاس برای اقامت زائران فرهنگی در قالب ۴۱۱ مدرسه در سطح استان به اسکان زائران فرهنگی اختصاص یافت.

اختصاص ۴۰۰۰ کلاس اقامت تابستانی برای زائران فرهنگی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، رئیس تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش خراسان رضوی با اعلام این خبر افزود: آموزش و پرورش استان در تابستان ۹۶ همه امکانات درمانی، اسکان و امور رفاهی و اقامتی خود را برای زائران فرهنگی آماده پذیرایی کرده است.
غلامرضا نجاتی مهر در حاشیه جلسه هماهنگی و توجیهی با ناظران و خادمان اسکان فرهنگیان به خبرنگار ما گفت: ناظران چشمان بینا، گوش‌های شنوا و خادمان و خدمتگزاران امام رضا(ع) به شمار می‌آیند که برای ارتقای فرهنگ میزبانی در تمام مدت شبانه روز با حضور در مراکز اقامتی خدمتی بی‌منت را برای آسایش و رفاه زائران به انجام می‌رسانند تا با کمک عوامل اجرایی و خادمان افتخاری به انجام رسانند.
وی با اشاره به اینکه در اسکان تابستانی فرهنگیان اقامت راحت و پذیرش روان در دستورکار است، افزود: شرایطی فراهم کرده‌ایم که گروه «ج» را از اسکان تابستانی حذف و امکانات رفاهی را افزایش داده و گروه ویژه و «الف» را برای ارتقای خدمت به زائران فرهنگی در دستورکار قرار داده‌ایم.
نجاتی مهر عنوان کرد: ۴۴ پایگاه اسکان فرهنگیان در استان آماده پذیرش زائران فرهنگی است که از این شمار ۶ پایگاه ثامن در مشهد و ۳۸ پایگاه هم در شهرستان‌ها دایر است و پیش‌بینی می‌شود تابستان ۹۶ با افزایش چشمگیر زائران روبه‌رو باشیم.
وی شمار کلاس‌های اقامتی ویژه را ۱۰۴ و «الف» را ۳ هزار و ۸۹۶ مورد برشمرد و افزود: دو پایگاه هم در ورودی‌های قوچان و نیشابور برای راهنمایی زائران فرهنگی دایر شده است.
رئیس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش استان گفت: در صورت افزایش زائران فرهنگی علاوه بر اختصاص ۴۰۰۰ کلاس درس برای اسکان بیشتر هم پیش‌بینی‌های لازم در مشهد و شهرستان‌ها به انجام رسیده است.
وی در مورد برپایی چادر در محوطه مدارس هم گفت: مجوز برای اقامت در نمازخانه‌ها و چادرهای مسافرتی تنها از طریق پایگاه‌های نواحی قابل اجراست و هیچ سرایدار و شخص دیگری حق ندارد بدون هماهنگی و صدور مجوز کتبی از نواحی برای اسکان در چادرهای مسافرتی اقدام کند.
نجاتی مهر دریافت وجه نقد از زائر را بدون ارائه سند ممنوع اعلام کرد و افزود: در صورت مشاهده مواردی که بدون هماهنگی انجام شود، اقدام کنندگان باید پاسخگو باشند.
وی با تأکید بر اینکه اسکان زائران فرهنگی مجرد در مدارس اقامتی خانوادگی ممنوع است، افزود: اسکان زائران مجرد برابر ضوابط و مصوبات ستاد مرکزی انجام می‌شود و شست و شوی اتومبیل و استفاده از وسایلی که موجب سلب آرامش و آسایش زائران شود در مراکز اسکان ممنوع است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.