قزوین- رئیس مجمع جهانی شهرهای جاده‌ابریشم از ایجاد شبکه توریسم جاده ابریشم با همکاری سازمان جهانی گردشگری خبر داد.

راه اندازی شبکه توریسم جاده ابریشم/ صنعت گردشگری، اصل گریزناپذیر آینده اقتصادی جهان است

به گزارش قدس آنلاین، مسعود نصرتی در این باره اظهار کرد: سازمان جهانی گردشگری یکی از آژانس‌های زیرمجموعه سازمان‌ملل‌متحد است که در حوزه برنامه‌ریزی و انجام امور تحقیقاتی جهانگردی فعالیت کرده و با توجه به ظرفیت‌های مهم مسیر فرهنگی و تاریخی جاده‌ابریشم با برگزاری کارگاه‌های آموزشی جاده‌ابریشم سعی در معرفی پتانسیل‌های بالای این کمربند ویژه جهانی دارد.     

نصرتی افزود: مجمع جهانی شهرهای جاده‌ابریشم با ارائه برنامه ایجاد شبکه گردشگری جاده‌ابریشم با هدف جلب مشارکت جهانی در توسعه صنعت نوین گردشگری توانست موافقت سازمان جهانی گردشگری را به منظور برقراری همکاری‌های چند جانبه بین‌المللی دریافت کند.

رئیس مجمع جهانی شهرهای جاده‌ابریشم تصریح کرد: صنعت گردشگری، اصل گریزناپذیر آینده اقتصادی جهان است و راه‌اندازی شبکه گردشگری جاده‌ابریشم می‌تواند ضمن معرفی جاذبه‌های منحصربه‌فرد شهرهای در مسیر جاده‌ابریشم، موجب ایجاد شغل و منافع اقتصادی برای صاحبان مشاغل جاذب گردشگری و جوامع محلی شود.

نصرتی با اشاره به پیشنهاد بنیاد جایزه بزرگ جاده‌ابریشم برای امضاء تفاهم‌نامه همکاری با مجمع جهانی شهرهای جاده‌ابریشم افزود: بنیاد جایزه بزرگ جاده‌ابریشم یک سازمان غیرانتفاعی و مستقل در کشور اسپانیا است که به دنبال ایجاد پلی برای برقراری تبادلات فرهنگی و ارتباطات موجود و همزیستی صلح‌آمیز در میان شهرهای در مسیر جاده‌ابریشم است.

وی در پایان گفت: بنیاد جایزه بزرگ جاده‌ابریشم با هدف ترویج ارزش‌های علمی، فرهنگی و بشری که بخشی از میراث جهانی جاده‌ابریشم به عنوان ابزاری برای تغییر مثبت است با رویکرد اهداء جایزه به آثار علمی، فنی، فرهنگی، اجتماعی و بشری سعی در حمایت از تحقیقات و مطالعات بین‌المللی داشته و با برگزاری کنفرانس ها، دوره ها، انتشارات، کنوانسیون‌ها برای افزایش آگاهی عموم از جاده‌ابریشم گام بر می‌دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.