خرم آباد- یک فعال کارگری استان لرستان با انتقاد از طرح کارورزی می‌گوید این طرح دانش‌آموختگان کشور را به ابزاری در دست کارفرمایان تبدیل کرده که به راحتی می‌توانند از این موضوع سوءاستفاده کنند.

بیکاری بین جوانان لرستان موج می‌زند/دولت‌مردان حمایت حداقلی انجام دهند

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسن موسیوند با اعلام این مطلب اظهار داشت: این موضوع کاملا قابل قبول است که دولت می‌خواهد چاره‌ای برای کمرنگ‌تر شدن بی‌کاری انجام دهد ولی نه با مطرح‌ کردن طرح‌هایی مانند کارورزی یا مهارت‌آموزی که می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد.

موسیوند با اشاره به وجود آمدن نوعی برده‌داری جدید در مناسبات روابط کار افزود: این می‌تواند ظلم بزرگی در حق تحصیل‌کردگان کشور باشد که با یک سوم حداقل حقوق به کار گرفته می‌شوند. باید به این نکته نیز توجه داشت که در کشوری که صنعت آن بیمار است چنین طرح‌هایی می‌تواند تاثیرات منفی داشته باشد.

این فعال کارگری استان لرستان با تشریح وضعیت کار در بین جوانان لرستانی گفت: درصد بالایی از جوانان لرستانی بیکار هستند چون بستری برای انجام کار وجود ندارد حتی آنها نمی‌توانند به کارگری بپردازند. متاسفانه این جوانان چاره‌ای جز مسافرکشی و کارهای موقتی ندارند.

او ادامه می‌دهد: استان لرستان نه در صنعت و نه در کشاورزی قدرت لازم را ندارد تا بتواند محیط کار را برای جوانانم فراهم کند. بنابراین عده‌ای از جوانان مجبور به مهاجرت می‌شوند و عده‌ای هم با همین وضعیت روزگار خود را می‌گذرانند.

موسیوند در پایان تصریح کرد: باتوجه به مشارکت چشمگیر مردم لرستان در انتخابات ریاست جمهور و به نوعی سنگ تمام گذاشتن آنها در این عرصه امیدواریم تا از این جوانان حداقل حمایت‌ها صورت گیرد تا شاید وضعیت مقداری بهتر شود.

منبع: ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.