کوهدشت- رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: اجرای طرح کاداستر در شرایط کنونی بسیار با اهمیت است و قطعا باید اعتبارات لازم برای اجرای طرح اختصاص داده شود.

طرح کاداستر تنها راه مقابله با دست اندازی به اراضی ملی است

به گزارش قدس آنلاین، اللهیار ملکشاهی درباره ضرورت اجرای طرح کاداستر در کشور، افزود: کاداستر در سال ۹۳ در قالب طرح در مجلس مطرح شد و سال ۹۴ اجرایی شد و  ظرف ۵ سال کل کشور تحت پوشش این طرح دراید و درآمد ناشی از این طرح صرف این طرح شود.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجه به اینکه طرح کاداستر تنها راه مقابله با دست اندازی به اراضی ملی است لذا ضرورت ثبت املاک و پیگیری‌های سازمان ثبت بیش از گذشته احساس شد.

ملکشاهی افزود: همچنین بر اساس قانون قرار بود بخشی از درآمدهای سازمان ثبت در اختیار هلال احمر قرار گیرد تا این نهاد نیز بتواند برنامه های خود را پیش برد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: بارها چنین اعتراضاتی نسبت به اختصاص اعتبارات سازمان ثبت اسناد و املاک به هلال احمر مطرح شده است تاجایی که رئیس این سازمان اعلام کرده ۴۲ درصد این منابع به هلال احمر اختصاص پیدا کرده است.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، گفت: باید بررسی شود که آیا اعتبارات سازمان ثبت اسناد و املاک به هلال احمر اختصاص پیدا کرده یا خیر، دراین میان اظهارات مسئولان مربوطه را نیز باید مورد بحث و رسیدگی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، پیش از این تویسرکانی معاون قوه قضاییه درباره اجرای طرح کاداستر، افزود: مطابق طرح کاداستر سازمان‌ها متعهد شده بودند تا اسناد و نقشه های مربوط به خود را ظرف دو سال به سازمان ثبت بفرستند؛ اما بعد از گذشت یکسال که از اجرایی شدن آن گذشت، متاسفانه ۴۲ درصد منابع اختصاصی ما حذف شد و در اختیار هلال احمر قرار گرفت که پنج ساله بودن اجرای کاداستر به تعویق خواهد افتاد.

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.