وزیر امور خارجه ایران بامداد امروز (چهارشنبه) پس از ترک برلین برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات ایتالیا وارد رم شد.

ظریف وارد رم شد/رایزنی با مقامات ایتالیا درباره مناسبات دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی

 به گزارش قدس آنلاین،  محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان بامداد امروز (چهارشنبه) و پس از سفری دو روزه به آلمان برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات ایتالیا وارد رم شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران ۲۸ آبان ماه ۱۳۹۳ و قبل از نشست ژنو ۳ سفری چند ساعته به رم داشت و با «اما بونینو» وزیر خارجه اسبق ایتالیا دیدار و گفت‌وگو کرد. ظریف همچنین ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ برای دومین بار و در زمان وزارت خارجه فدریکا موگرینی مسئول کنونی سیاست خارجی اتحادیه اروپا سفری به ایتالیا داشت.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران که روز دوشنبه (پنجم تیر ماه) به منظور انجام سفری دو روزه به آلمان رفته بود در مدت حضورش در این کشور ضمن حضور و ایراد سخنرانی در شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا با وزیر خارجه، رئیس جمهور و وزرای اقتصاد و دارایی آلمان دیدار و در خصوص راه‌های تقویت مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به رایزنی پرداخت.

وزیر خارجه کشورمان همچنین در نشست بنیاد مطالعاتی کوربر آلمان حضور یافت و در میزگرد مشترکی با حضور وزیر اقتصاد آلمان و با شرکت منتخبی از مدیران عامل و روسای شرکت‌ها و صنایع بزرگ آلمان شرکت کرد.

ظریف همچنین در جمع ایرانیان مقیم آلمان حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.