زنجان- مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: طی سال گذشته ۲ هزار و ۷۹۳ تن کشمش به ارزش بیش از ۴ میلیون و ۴۸۱ هزار دلار از استان زنجان صادر شده است.

صادرات ۴ میلیون دلاری کشمش/ ۲۱ محصول کشاورزی استان زنجان دارای مزیت صادراتی است

به گزارش قدس آنلاین، عبدالله جعفری در جمع خبرنگاران، گفت: طی سال گذشته ۲ هزار و ۷۹۳ تن کشمش به ارزش بیش از ۴ میلیون و ۴۸۱ هزار دلار از استان زنجان صادر شده است.

وی  ارزش ریالی کشمش صادر شده از استان زنجان را بالغ بر ۱۴۸ میلیارد ریال  اعلام کرد.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: کشمش استان زنجان به کشورهای اتریش، بلژیک، هلند، ترکیه، آلمان، مجارستان، اسلوونی و روسیه صادر شده است.

جعفری تاکید کرد: میزان تولید کشمش استان زنجان طی سال گذشته ۳۰ هزار تن بوده  و شهرستان ابهر از جمله شهرستان‌های برتر و ممتاز در تولید کشمش است.

وی اظهار کرد: استان زنجان ظرفیت بسیار خوبی برای تولید کشمش دارد و  سالانه ۳۵ هزار تن کشمش در استان تولید می‌شود.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: شهرستان ابهر سهم بزرگی در تولید انگور دارد و انگور تولیدی استان علاوه بر تولید و مصرف تازه خوری به صورت کشمش تیز آبی و آفتابی فرآوری و صادر می شود.

جعفری افزود: بخش کشاورزی در اقتصاد استان بسیار موثر است و حدود ۴۰ درصد از محصولات تولیدی استان زنجان به صورت مستقیم و حدود ۴۰ درصد نیز به صورت غیر مستقیم از مبادی مختلف به کشور عراق صادر می شود و توسعه صادرات در این بخش نیازمند ارائه راهکار از سوی دولت و حمایت از صادر کنندگان است.

وی گفت: ۲۱ محصول کشاورزی تولیدی در استان زنجان دارای مزیت صادراتی است و کشور عراق ظرفیت بسیار خوبی برای صادرات محصولات تولید استان زنجان دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.