گیلان-مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان اعلام کرد: در جریان سفر معاون اول رئیس جمهوری به استان، سه پروژه گردشگری (چهارشنبه) با حضور زهرا احمدی پور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح می شود.

سه پروژه گردشگری با حضور معاون رئیس جمهوری در گیلان افتتاح می شود

به گزارش قدس آنلاین، رضا علیزاده در این باره افزود: این پروژه ها شامل افتتاح هتل پنج ستاره در فومن ، هتل چهار ستاره در لاهیجان و یک مجتمع گردشگری در چمخاله لنگرود است.

وی اظهار کرد: پروژه های یادشده متعلق به بخش خصوصی است و با اعتباری معادل ۷۸۰میلیارد ریال به مرحله افتتاح می رسد و بصورت مستقیم برای ۲۲۰ نفر ایجاد شغل می کند.

علیزاده در ارتباط با سفر معاون رئیس جمهوری به گیلان توضیح داد: بازدید از پروژه های متعدد گردشگری همچون خانه بوم گردی خمام، خانه صنایع دستی لاهیجان و افتتاح پروژه های یادشده از برنامه های این سفر  است.

وی ادامه داد: بازدید از پروژه هتل ایران رشت و بازار هنر در پیاده راه فرهنگی رشت و چندین طرح گردشگری دیگر از برنامه های سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری پیش از حضور در جلسه شورای اداری گیلان در صبح فردا (پنجشنبه) است.

معاون اول رئیس جمهوری با همراهی جمعی از معاونان رئیس جمهوری، وزیران، رئیسان سازمان ها و مدیران عامل بانک های کشور امروز به استان گیلان سفر می کند.

در این سفر ۲ روزه، ۹ پروژه گردشگری، صنعتی، عمرانی، اقتصادی و زیربنایی در چند شهرستان به بهره برداری می رسد.

۸۷ هتل، ۲۳ هتل آپارتمان، ۷۵ مجتمع گردشگری، ۴۷ مهمانپذیر، یک زهار و ۴۳خانه مسافر ، ۲۳۳ واحد پذیرایی بین راهی و سفره خانه سنتی و ۵۳ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان فعال هستند.

در حال حاضر در تاسیسات گردشگری استان شش هزار و ۳۲ نفر شاغل هستند که از این تعداد چهار هزار و ۹۲۶ نفر مرد و یک هزار و ۱۰۶ نفر را بانوان تشکیل می دهند و ۴۰۰ راهنمای گردشگری در گیلان فعالیت می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.