رئیس ستاد بازسازی عتبات با اشاره به مشارکت بالای اهل سنت ایران در بازسازی اعتاب مقدسه گفت: اهل بیت (ع) محور وحدت شیعه و سنی هستند.

مشارکت اهل سنت ایران در بازسازی اعتاب مقدسه و اربعین حسینی

به گزارش قدس آنلاین،  حسن پلارک، با بیان اینکه عزیزان اهل سنت ایران ارادت خاصی به اهل بیت (ع) دارند، تاکید کرد: ائمه معصومین بسیار مورد احترام اهل سنت هستند.

وی ادامه داد: اهل بیت محور وحدت است و دشمن هم از همین وحشت دارد و می خواهد القا کند که اهل سنت ایران قصد مخالفت و درگیری دارند در صورتی که چنین نیست.

رئیس ستاد بازسازی عتبات افزود: اهل سنت ایران چه در غرب کشور یا در سیستان و بلوچستان همواره مشارکت بالایی در پروژه های بازسازی عتبات عالیات در عراق داشته اند به طوری که دفاتر استانی ستاد بازسازی در استانهای سنی نشین همانند دیگر استانهای کشور فعال است و حتی می توان گفت این استانها حضور قوی تر و فعال تری دارند.

پلارک خاطرنشان کرد: علمای اهل سنت ما سال گذشته به صورت داوطلبانه از پروژه های ستاد بازسازی عتبات عالیات بازدید کردند و این اقدامات مورد تحسین علما قرار گرفت به طوری که در همان سفر و پس از آن کمکهای شایانی انجام دادند.

وی به مشارکت اهل سنت کشور در گردهمایی عظیم اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: مردم عزیز سیستان و بلوچستان در مرز ورودی زائران پاکستانی و هندی قرار دارند و تمام پذیرایی توسط اهل سنت این استان انجام می شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات با اشاره به حادثه تروریستی اخیر تهران تاکید کرد: دشمنان می خواستند القا کنند که این اقدامات توسط اهل سنت انجام می شود در حالی که امروز آشکار شده است داعش یک تفکر التقاطی است که به آموزه های اهل سنت اعتقادی ندارد و علمای اهل سنت به اتفاق این تفکرات و اقدامات را رد می کنند.

پلارک افزود: این تفکر محکوم به شکست است و به زودی شاهد زوال این گروه با مودت بین شیعه و سنی خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.