بیرجند- مسئول آتش نشانی شهرداری نهبندان از مهار آتش سوزی نخلستان های بندان خبر داد و گفت: با توجه به وزش باد شدید احتمال دوباره حریق وجود دارد.

مهار آتش سوزی نخلستان بندان پس از ۱۱ ساعت/ احتمال وقوع دوباره حریق وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین، حبیب سبزعلی با اشاره به آتش سوزی گسترده نخلستان های بندان بیان کرد: این حادثه ساعت ۱۵ عصر دیروز، سه شنبه رخ داد و تا ساعت ۲ بامداد روز جاری نیز ادامه داشت.

وی عامل انسانی را علت وقوع این حادثه  دانست و بیان کرد: افرادی برای تفریح به این نخلستان آمده و با ایجاد آتش نیز باعث بروز این حادثه شده اند.

سبزعلی با بیان اینکه بعد از دریافت تماس، دستگاه های آتشنشانی برای مهار آتش سوزی اعزام شدند، گفت: برای مهار این حریق، سه دستگاه خودرو آتشنشانی از زابل، دو دستگاه خودرو سنگین و نیمه سنگین از خوسف و دو دستگاه خودرو نیز از نهبندان اعزام شدند.

مسئول آتشنشانی شهرداری نهبندان از فعالیت ۱۱ آتشنشان برای مهار این حریق خبر داد و گفت: بیش از ۴۰۰ هزار لیتر آب برای مهار حریق استفاده شد.

وی با بیان اینکه باتوجه به وزش باد شدید، احتمال دوباره وقوع دوباره حریق وجود دارد، گفت: خودروهای ایستگاه آتش نشانی نهبندان در حالت  آماده باش هستند.

سبزعلی با بیان اینکه این نخلستان قریب به ۸۰ کیلومتر با شهرستان نهبندان فاصله دارد، گفت: از دهیاری و ستاد بحران خواستاریم نسبت به استقرار دائم دستگاه های آتشنشانی در این محل تدابیری اتخاذ کنند.

مسئول آتشنشانی شهرداری نهبندان بیان کرد: حادثه آتش سوزی هر ساله در این نخلستان اتفاق می افتد و استقرار حداقل یک خودرو آتشنشانی نقش موثری در کاهش پیشرفت حریق دارد.

وی با بیان اینکه این نخلستان دارای علوفه های خشک بوده که این امر نیز گسترش حریق را افزایش می دهد، گفت: جمع آوری این علوفه ها می تواند در کاهش میزان حجم آتش سوزی نیز موثر باشد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.