یک رسانه صهیونیستی با توجه به ادعای اخیر کاخ سفید مبنی بر احتمال وقوع حمله شیمیایی در سوریه مدعی شد دولت واشنگتن برای اقدام نظامی علیه دمشق آماده می شود.

آمریکا آماده حمله پیش دستانه به سوریه است

 به گزارش قدس آنلاین،  پایگاه صهیونیستی «دبکا فایل» در خبری از مقدمه چینی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای حمله پیش دستانه علیه ارتش سوریه و نیروهای شیعی مستقر در این کشور از جمله حزب الله لبنان، خبر داد.

حتی این رسانه صهیونیستی به نقل از برخی منابع آگاه، احتمال داد نیروهای آمریکایی تا چند ساعت دیگر مواضع ارتش سوریه را هدف قرار می دهند تا مانع از وقوع تکرار حمله شیمایی «خان شیخون» شوند که ماه آوریل رخ داد و غرب آن را به دولت دمشق نسبت می دهد.

گفتنی است «شون اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه مدعی شد آمریکا موفق به رصد فعالیت های مشکوک از سوی نیروهای سوری شده است که به احتمال وقوع حمله شیمایی از سوی آنها دامن می زند!

وی در عین حال تهدید کرد اگر چنین اتفاقی روی دهد، دمشق و نیروهای وابسته به آن تاوان سنگینی پرداخت خواهند کرد.

 از سوی دیگر، پنتاگون نیز دیروز سه شنبه مدعی روئیت فعالیت های مشکوک به حمله شیمیایی جدید در پایگاه هوایی «الشعیرات» در حومه حمص شد.

پنتاگون ادعا کرد: فعالیت های مشکوک در آشیانه ویژه هواپیماها روئیت است. فعالیت فزاینده ای در پایگاه الشعیرات در سوریه از چند روز قبل رصد شده است و این افزایش فعالیت نشان دهنده آمادگی برای حمله شیمیایی است.

این در حالی است که آمریکا چندی پیش بی آنکه در پی شواهد کافی برای اثبات اتهام نسبت داده شده به دمشق در طراحی حمله شیمیایی خان شیخون باشد، پایگاه الشعیرات را با ارائه فرضیه ای مشابه، موشک باران کرد.

جالب آنکه «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل برای بحرانی کردن هر چه بیشتر وضعیت، با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود مدعی شد: مسئول مستقیم وقوع هرگونه حمله شیمایی در سوریه نه تنها دولت دمشق بلکه ایران و روسیه نیز خواهند بود!

وی در نهایت، توئیت خود را با این جمله تحریک آمیز به پایان برد: فردا منتظر بیش از این باشید.

 حتی دبکا فایل مدعی است که حمله پیش دستانه آمریکا به مواضع ارتش سوریه ممکن است از عرشه ناو هواپیمابر «جرج اچ. دبلیو بوش» انجام شود.

گفتنی است هرگونه اقدام نظامی آمریکا می تواند به عملی شدن تهدید روسیه که تاریخ آن به ۴ ماه میلادی جاری (ژوئن) بازمی گردد قوت بیشتری ببخشد.

روسیه به دنبال سرنگونی یک فروند جنگنده سوری از سوی نیروهای ائتلاف هشدار داد به هرگونه جسم پرنده ای که در غرب رود فرات پرواز کند به چشم هدف نگاه خواهد کرد.

حالا با تلاش دبکا فایل برای دامن زدن به فرضیه تشدید تنش در سوریه، بعضی از رسانه ها مثل «دیلی استار» آمریکا می گویند، خطر تا احتمال وقوع جنگ جهانی سوم بالا گرفته است!

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.