آژانس فضانوردی اروپا در طرحی بلندپروازانه در نظر دارد از سال ۲۰۲۵ و بر اساس یک مدل تجاری سودآور از هواپیمای فضایی روباتیکی برای ارسال تجهیزات به فضا استفاده کند.

استفاده از هواپیماهای فضایی روباتیک از سال ۲۰۲۵

به گزارش قدس آنلاین، اگرچه پروژه هواپیمای فضایی روباتیکی اسا با قابلیت استفاده مجدد که به آن Space Rider گفته می شود حدود سه سال دیگر به دنیا معرفی خواهد شد اما خبر می رسد این آژانس فضانوردی اقدام به انتشار جزئیات پروژه بهره برداری تجاری از فضا کرده است.

بر این اساس گفته می شود که تا سال ۲۰۲۵، هواپیمای Space Rider به عنوان یک فناوری تجاری به کار گرفته خواهد شد.

آژانس فضانوردی اروپا اعلام کرده که از این هواپیما برای انتقال تجهیزات علمی و آزمایشگاهی به فضا و بازگرداندن آنها به زمین استفاده خواهد کرد.

اسا پس از انجام ارزیابی های دقیق اعلام کرده است که به ازای انتقال هر یک کیلوگرم بار به فضا ۹۲۰۰ دلار به عنوان هزینه حمل دریافت می کند.

شرکت Evry که در عرصه صنعت هوا و فضا فعالیت دارد و مقر آن در فرانسه است به عنوان اپراتور هواپیمای فضایی روباتیکی Space Rider مشغول به کار خواهد شد.

این هواپیمای فضایی قابلیت حمل تا ۸۰۰ کیلوگرم بار به فضا را دارد. اسا اعلام کرده که محموله هایی نظیر تجهیزات آزمایش مواد، سیستمهای ارتباطاتی و فناوریهای روباتیکی را با استفاده از این هواپیما راهی مدار زمین می کند.

این هواپیمای فضایی توسط Thales Alenia Space و لاکهید مارتین در دست ساخت است و مرکز تحقیقات هوا فضای ایتالیا موسوم به Cira بر آن نظارت دقیق دارد.

بر اساس برنامه ریزیهای از پیش صورت گرفته، آزمایشات این هواپیمای فضایی روباتیکی در سال ۲۰۲۰ آغاز می شود هر چند گفته می شود در سال ۲۰۱۹ از آن رونمایی خواهد شد.
 

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.