۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱
کد خبر: 542600

شاخص دلار امریکا در برابرسبد ارزهای جهانی، امروز به رقم ۹۶.۳۲۲ رسید که پایین ترین رقم از ماه نوامبر تاکنون بود.

طلا امروز گران شد

به گزارش قدس آنلاین، درحالی که بعد از به تعویق افتادن رای گیری در مورد اصلاحات طرح خدمات درمانی آمریکا و اظهارات رئیس بانک مرکزی اروپا در مورد احتمال کاهش اقدامات محرک اقتصادی این بانک در سال جاری میلادی، ارزش دلار کاهش یافته و بازارهای بورس تضعیف شده، طلا امروز گران شد.

به گزارش رویترز،پس از آنکه رهبران جمهوری خواه سنای امریکا رای گیری در مورد طرح اصلاحات برنامه خدمات درمانی را تا ماه آینده به تعویق انداختند، و این مسئله موجب نگرانی بیشتر سرمایه گذاران در مورد توانایی ترماپ برای عملی کردن وعده هایش شد، بازار وال استریت شاهد افت شاخص ها بود و این مسئله موجب شد تا شاخص ها در بازارهای آسیایی نیز کاهش یابد.

شاخص دلار امریکا در برابرسبد ارزهای جهانی، امروز به رقم ۹۶.۳۲۲ رسید که پایین ترین رقم از ماه نوامبر تاکنون بود.

بر اساس این گزارش، قمیت هر اونس طلا امروز با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۲۵۱ دلار و ۹۱ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز امروز برای تحویل در ماه اوت با نیم درصد افزایش به ۱۲۵۲ دلار و ۵۰ سنت رسید.

بانک ای ان زد در یادداشتی نوشت: «قیمت طلا بخش عمده ای از کاهش ناگهانی در اوایل هفته را جبران کرده است.»

قیمت طلا روز دوشنبه به دلیل ثبت یک سفارش فروش عمده یک درصد کاهش یافت، اما عدم قطعیت سیاسی در نقاط مختلف جهان موجب شد تا این کاهش قیمت ها محدود شود.

یک تاجر طلا در سیدنی گفت: «دلار و سهام در حال حاضر تضعیف شده اند و این موجب تقویت قیمت فلز زرد گشته است.»

به گفته این تاجر، شاخص نوسانات وال استریت، روز سه شنبه حدود ۱۲ درصد رشد داشت و این مسئله به تقویت بیشتر قیمت طلا کمک کرد.

سرمایه گذاران معمولا در هنگام بروز آشفتگی های سیاسی و مالی برای در امان نگه داشتن سرمایه های خود از نوسانات بازارهای مالی به بازار طلا پناه می آورند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.