بردسکن- رئیس اتاق اصناف بردسکن از فعال نبودن ۳۰ درصد واحدهای صنفی این شهرستان خبرداد.

 ۳۰درصد واحدهای صنفی بردسکن فاقد پروانه هستند

 علی اصغر مفتوحی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: از مجموع ۳ هزار واحد صنفی سطح شهر بردسکن ۲ هزار و ۷۰۰ واحد آن فعالیت مستمر دارند و ۳۰۰ مورد آن فاقد پروانه  فعالیت و به نوعی غیر فعال می باشند.

وی یکی از مهمترین علل تعطیلی واحدهای صنفی در بردسکن را تکراری بودن برخی از شغل ها، خشکسالی، رکود بازار و بالا بودن کرایه ها عنوان کرد.

وی اظهارداشت: با توجه به اینکه ۶۰ درصد واحدهای صنفی بردسکن اجاره نشین هستند به خاطر کرایه های بالا توان پرداخت  اجاره ها را ندارند و از آن طرف پایین بودن در آمدها باعث شده  واحدهای صنفی منجر به تعطیلی شوند.

 مفتوحی گفت: سال قبل بیش از ۵۰ واحد صنفی بردسکن تعطیل شد که نسبت به سال های قبل بیشترین تعطیلی  را داشته ایم  و اگر از سوی دولت اصناف مورد حمایت قرار نگیرند این روند همچنان ادامه خواهد داشت و با بازار خداحافظی خواهند کرد.

وی با اشاره به شعار سال مقام معظم  رهبری به عنوان سال اقتصادمقاومتی، تولید و اشتغال  گفت: دولت باید یک چاره اندیشی برای حوزه اصناف داشته باشد و درتحقق این مهم با رویکرد اشتغال و رونق بازار تدابیر لازم را اتخاذ کند.  

وی  با اشاره به اینکه ۷۰ درصد رونق اقتصادی  بازار بردسکن  دست  روستاییان است گفت: خشکسالی و پایین بود سطح درآمد مردم باعث رکود بازار بردسکن شده است و اکثر واحدهای صنفی خلوت و هیچ خریدی از آنها صورت نمی گیرد.

رئیس اتاق اصناف بردسکن  ضمن تقدیر از همکاری همه جانبه ادارات با اتاق اصناف گفت: متاسفانه شهرداری همکاری لازم را با اتاق اصناف ندارد که امید است شورای دور پنجم  و شهردار جدید  تعامل و همدلی خود را با اتاق اصناف بیشتر کنند.

وی اظهارداشت: متاسفانه شهرداری در بحث سد معبر و ماشین های دوره گرد همکاری لازم را با اتاق اصناف ندارد و اخیرا  اقدام به صدور پروانه های تجاری در مناطق مسکونی که هیچ گونه  امکانات رفاهی برای آنها فراهم نشده است  کرده است.

وی گفت: این حرکت شهرداری باعث شده است با توجه به پراکندگی واحدهای صنفی در سطح شهر چهره نامناسبی را به واحد ها بدهد.

مفتوحی افزود: خوشبختانه بازار بردسکن به لحاظ کیفیت اجناس و  قیمت نسبت به شهرستان های همجوار بهترین کیفیت اجناس و پایین ترین قیمت  را دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.