دبیر انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه قیمت لبنیات از سال ۹۳ مورد کارشناسی و بررسی قرار نگرفته است گفت: سازمان حمایت پذیرفته که این قیمت‌ها را بررسی و هفته آینده گزارش نهایی خود را ارائه کند.

اعلام گزارش سازمان حمایت از قیمت لبنیات

به گزارش قدس آنلاین، دبیر انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه قیمت لبنیات از سال ۹۳ مورد کارشناسی و بررسی قرار نگرفته است گفت: سازمان حمایت پذیرفته که این قیمت‌ها را بررسی و هفته آینده گزارش نهایی خود را ارائه کند.
 
رضا باکری درباره افزایش قیمت لبنیات از هفته آینده اظهار کرد: قرار نیست قیمت‌ها تغییر کند، اما باید در نظر داشت نرخ لبنیات از سال ۱۳۹۳ بررسی و کارشناسی نشده است به همین منظور تولیدکنندگان این محصول از سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان درخواست بررسی این مهم را دارند.
 
وی افزود: با بررسی اسناد (هزینه‌های های تولید) کارخانه‌ها قیمت لبنیات مشخص می‌شود و بر این اساس دیگر کارخانه‌های صنایع لبنی مورد اتهام گران فروشی قرار نمی‌گیرند و مصرف‌کننده نیز سردرگم نخواهد شد.  
 
دبیر انجمن صنایع لبنی ادامه داد: وقتی که هنوز هزینه تمام‌شده شده تولید لبنیات را در کشور نمی‌دانیم، افزایش قیمت محصولات و جریمه صنایع لبنی نادرست است.
 
 وی تصریح کرد: سازمان حمایت پذیرفته است که هزینه‌های تولید فرآوردهای لبنی در کشور را کارشناسی و مشخص کند که قیمت تمام‌شده این فرآورده‌ها چقدر است. هفته آینده گزارش نهایی سازمان حمایت در این خصوص آماده می‌شود.
 
باکری گفت: این تغییرات قیمتی در میان کالاهای اصلی و پرمصرف شیر، پنیر و ماست است که متعلق گروه یک کالایی و مشمول قیمت‌گذاری دولت است.
 
وی افزود: صنایع لبنی به دنبال افزایش قیمت نیستند و تن‌ها می‌خواهند که قیمت‌ها کارشناسی شود و مردم، دامداران، تولیدکنندگان صنایع لبنی و دولت به این نرخ‌ها علم پیدا کنند.
 
قیمت خرید شیر از دامدارن صنعتی ۱۲۵۰ تومان است
 
باکری تأکید کرد: صنایع لبنی بزرگ عضو انجمن صنایع لبنی شیر مورد نیاز خود را به قیمت هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۲۵۰ تومان خریداری می‌کنند.
 
وی افزود: قیمت خرید شیر خام در کارخانه‌های کوچک و صنایع محلی ممکن است متفاوت باشد و این محصول به قیمت پایین‌تری از روستائیان خریداری شود

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.