رئیس سازمان میراث فرهنگی با اشاره به ظرفیت استان های کشور درحوزه گردشگری و رونق اقتصادی ازطریق توسعه این صنعت، گفت: توجه به ظرفیت استان ها درتدوین سیاست های راهبردی این حوزه ضروری است.

لزوم توجه به ظرفیت استان ها در تدوین سیاست راهبردی گردشگری

به گزارش قدس آنلاین، زهرا احمدی پور با اشاره به برنامه و سیاست های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای توسعه صنعت گردشگری در سطح استان های کشور، اظهار کرد: هر استانی دارای ظرفیت و پتانسیل هایی بوده که سازمان در تلاش است تا براساس همان ظرفیت ها، محورهای توسعه گردشگری برای استان ها را پیش بینی کند.

وی با بیان اینکه این برنامه ریزی متناسب با ویژگی های طبیعی و فرهنگی هر استان است، افزود: سیاست های راهبردی بحث گردشگری سال جاری نیز مبتنی بر این ویژگی ها تدوین شده و مزیت های گردشگری هر استان  مشخص می شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه صنعت گردشگری را یک صنعت سیال، پویا و روبه رشد عنوان کرد و گفت: به دلیل داشتن چنین ویژگی هایی نقش موثری در توسعه اقتصادی کشورها ایفا می کند.

وی با بیان اینکه تجربه کشورهای جهان در این حوزه نشان دهنده این موضوع است، خاطرنشان کرد: امروز شاهد تغییر منابع تولید کننده ثروت از سمت صنایع سنگین به سمت خدمات و به صورت خاص در صنعت گردشگری هستیم.

احمدی پور تصریح کرد: به همین دلیل برای اینکه این صنعت تبدیل به یک ثروت ملی برای کشور شود براساس ظرفیت های موجود نیاز به طرح های کلی، راهبردی و بلند مدت است.

وی با بیان اینکه چنین برنامه هایی در افق ۱۴۰۴ برای طرح های گردشگری پیش بینی شده است، اظهار کرد: امروز نیز به دنبال تدوین سیاست های کلی صنعت گردشگری کشور هستیم و همچنین در برنامه پنج ساله ششم نیز توجه به این حوزه شده و تلاش شده در این برنامه راهبردی با یک نگاه آمایشی ظرفیت ها در استان ها مشخص و متناسب با آن ظرفیت ها برنامه ها تدوین و طرح های توسعه ای در نظر گرفته شود.

به گفته این مسئول استان گیلان نیز دارای ظرفیت های طبیعی، گردشگری و تاریخی خوبی است که باید در حوزه توسعه صنعت گردشگری و رونق اقتصادی به آن توجه شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.