معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در حوزه صنعتی شدن گیلان برداشته شده است، تأکید کرد: توسعه صنعتی گیلان در گرو ایجاد زیربناها در حوزه حمل و نقل در بخش های مختلف است.

توسعه صنعتی گیلان در گرو ایجاد زیربناها در حوزه حمل و نقل است

به گزارش قدس آنلاین، اسحاق جهانگیری چهارشنبه در منطقه آزاد انزلی در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات مطلوب در حوزه صنعتی شدن استان گیلان، اظهار کرد: پیش نیاز اصلی که گیلان بتواند مسیر توسعه را سریع تر طی کند ایجاد زیربناها است.

 وی افزود: در این راه باید توجه به توسعه راه های حمل و نقل اعم از راه آهن به عنوان اولویت اول، جاده، آزاد راه ها، فرودگاه بوده که تمام زیربناهای مورد نیاز توسعه صنعتی فراهم می کند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به وجود نیروی انسانی تحصیل کرده و متخصص در استان گیلان، گفت: در صورت فراهم شدن زیربناها این نیروهای تحصیل کرده و متخصص می توانند نقش مهمی در صنعتی شدن استان گیلان ایفا کنند.

وی با بیان اینکه امیدواریم زیربناهای لازم در راستای صنعتی شدن استان گیلان در اوایل دولت دوازدهم ایجاد و تکمیل شود، خاطرنشان کرد: انتظار می رود با ایجاد این زیربناها در حوزه توسعه گیلان با توجه به فرصت های که وجود دارد گام بلندی برداشته شود.

جهانگیری در ادامه با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی فرصت بسیار خوبی است، یادآورشد: منطقه آزاد انزلی در استان های شمالی مهم ترین و اصلی ترین منطقه آزادی بوده که ایجاد شده است.

وی تأکید کرد:  استان گیلان می تواند با وجود این منطقه نقش توسعه ای برای کشور و فرا ملی برعهده بگیرد و حلقه اتصال ایران به کشورهای همسایه شمالی اعم از آسیای میانه و قفقاز شود.

به گفته این مسئول با اتصال راه آهن آستارای ایران به جمهوری آذربایجان می توانیم از این ظرفیت برای صادرات کالا به کشورهای اروپایی بهره برده و فرصتی استثنائی برای کشور ایجاد می کنیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در دولت دوازدهم گام های مثبتی برای توسعه استان گیلان برداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.