مشهد- رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی اظهار داشت: برخی از سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی با ایجاد زیرمجموعه‌های خصوصی با عناوین مختلفی مانند قرنطینه، آزمایشگاه علاوه بر تحمیل هزینه اضافی به صادرکنندگان باعث اتلاف وقت بازرگانان می‌شوند که این موضوع به صادرات لطمه جدی وارد می‌کند.

برون سپاری با هدف ایجاد اشتغال/هزینه صادراتگران تمام می شود

محمدحسین روشنک با بیان اینکه برخی از سازمان‌ها و دستگاه‌ها در زیرمجموعه خود شرکت‌های خصوصی ایجاد کردند، افزود: با بازنشسته شدن کارمندان برخی سازمان‌ها و ادارات مربوط به امر صادرات و واردات، این سازمان‌ها اقدام به ثبت شرکت‌های به اصطلاح تخصصی می‌کنند و باعث می‌شوند تا سازمان مطبوعشان تحت عنوان برون‌سپاری بخشی از کار و وظیفه خود را به آن‌ها محول کند، موضوعی که به فرآیند صادرات لطمه جدی وارد کرده است.
وی اضافه کرد: معتقدیم با توجه به ارزش افزوده و اشتغالزایی که صادرات برای کشور به همراه دارد باید قوانین مرتبط با حوزه تجارت روان شود نه اینکه به بهانه برون سپاری اتلاف وقت و هزینه اضافی به کالای صادراتی تحمیل شود.
روشنک تصریح کرد: اقدامات موازی و دوباره ‌کاری سازمان‌های نظارتی همچون استاندارد و قرنطینه در امر صادرات و واردات اشکال جدی ایجاد کرده و خسارت زیادی را به بازرگانان و تولیدکنندگان و در نهایت به صادرات از یک طرف و به مردم از طرف دیگر وارد کرده است.
رئیس اتحادیه‌های صادرکنندگان و واردکنندگان مواد اولیه و ماشین‌آلات خراسان رضوی در خاتمه از سازمان‌های یاد شده خواست موازی‌کاری‌های موجود را با هماهنگی بین دو سازمان از بین ببرند تا به توسعه صادرات و تأمین مواد اولیه بنگاه‌های تولیدی داخلی کمک شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.