مشهد- اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای، از شهروندان خواست با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و امکان افزایش گسترش انواع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از قبیل تب مالت(بروسلوز)، کیست هیداتید و بخصوص تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و. .. از مصرف فراورده‌های خام دامی تهیه شده از مراکز بدون هویت و کشتار غیر مجاز دام پرهیز کرده و نیز با توجه به حضور زائران حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در شهر مشهد، نکات بهداشتی را رعایت کنند.

فرورده‌های خام دامی را از مراکز معتبر تهیه کنید

به گزارش قدس آنلاین، در این اطلاعیه آمده است؛ «کشتار غیر مجاز دام، بویژه در معابر عمومی و حاشیه جاده ها، عرضه گوشت فاقد مهر دامپزشکی و خارج از یخچال، عرضه گوشت از پیش چرخ شده و عرضه مرغ و قطعات و اندرونه خوراکی آن شامل؛ جگر و دل و سنگدان به صورت فله‌ای ممنوع بوده و لازم است مرغ و آلایش آن به صورت بسته بندی و دارای مشخصات کامل و با هویت عرضه شود.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی نیز در این زمینه از شهروندان خواست، برای جلوگیری از ابتلا به تب مالت(بروسلوز) فراورده‌های لبنی مورد نیاز را از مراکز مجاز و به صورت بسته بندی تهیه کرده و هنگام مصرف فراورده‌های بسته‌بندی شده به تاریخ تولید و انقضای محصول توجه کنند.
دکتر جعفرعطارباشی خاطرنشان کرد: هنگام خرید ماهی تازه دقت گردد تا گواهی بهداشتی حمل صادره توسط دامپزشکی مبنی بر تازگی و بلامانع بودن عرضه آن در محل مناسب و قابل رؤیت در فروشگاه ها نصب شده و ماهی تازه به صورت یخ پوشانی عرضه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.