زنجان- مدیرکل بازرسی استان زنجان با انتقاد از حقوق‌های نامتعارف برخی از پزشکان و نبود سقف کارانه برای دریافتی آنها گفت: مردم به تجویزهای بیش از حد برخی از پزشکان معترض هستند.

حقوق‌های پرداختی به برخی از پزشکان زنجان از حد متعارف بالاتر است/ مردم به تجویزهای بیش از حد پزشکان معترضند

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی شعبانی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه با بیان اینکه وظیفه این سازمان، بازرسی از دستگاه‌های اجرایی و رسیدگی به شکایات مردمی است اظهار داشت: این سازمان سال گذشته برخی سازمان‌های دولتی را بازرسی کرده و هر ساله دو بانک را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد. 

وی افزود: بازرسی از استانداری زنجان، شهرداری و شورای شهر سلطانیه، بیمارستان ولیعصر(عج) زنجان، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، سازمان جهادکشاورزی، بانک صادارات و بانک کشاورزی بخشی از فعالیت این سازمان بوده است. 

مدیرکل بازرسی استان زنجان با اشاره به تخلفات استانداری بیان کرد: تخلفات استانداری مربوط به مدیریت سابق و مدیریت اسبق برمی‌گردد. تخلفاتی صورت گرفته و اداره کل بازرسی استان زنجان متوجه این تخلف شده و برخورد قانونی انجام داده است. 

وی با بیان اینکه مقرر بود بودجه‌ای که از محل فروش اوراق مشارکت آبرسانی و کانال‌کشی سد گلابر به دست آید، صرف تولید شود، تصریح کرد: متاسفانه این پول به جای هزینه در سد گلابر، صرف هزینه ساختمان مدیریت بحران در مجموعه استانداری شده و پروژه به نام شرکت آب منطقه‌ای و در زمین استانداری ساخته شده که می‌توان گفت این ساختمان به نام شرکت آب منطقه‌ای و به کام استانداری انجام شده است. 

شعبانی گفت: متاسفانه 12 میلیارد تومان هدر رفت منابع صورت گرفته و اداره‌کل بازرسی اجازه توقف پروژه را صادر کرد و این ساختمان به شکل نیمه‌کاره مانده است. 

وی با بیان اینکه تخلف انجام شده از مدیریت اسبق آغاز شده و مدیریت سابق هم ادامه داده است، عنوان کرد: مناقصه فعلاً برگزار نشده موافقت‌نامه را کسانی امضا کردند که سرفصلش به نام کانال‌کشی سد گلابر بوده است، آن موافقت‌نامه خلاف قانون است و تخلف انجام گرفته ‌و مطمئنا کسانی که آن موافقت‌نامه را امضا کردند به تخلفات اداری معرفی می‌کنیم. 

مدیرکل بازرسی استان زنجان ابراز کرد: ساز و کار مدریت استان در حال حاضر به سمت و سوی تولید و توسعه گام برمی‌دارد. 

وی با بیان اینکه سامانه ملی برای ثبت شکایات و گزارشات مردمی وجود دارد، گفت: هموطنان می‌توانند با مراجعه به سایت www.shekayat.bazresi.ir  و یا تماس با شماره 136 شکایات و گزارشات خود را اعلام کنند. 

شعبانی افزود: سال گذشته 851 مورد به این سامانه‌ها شکایات خود را اعلام کردند که شهرداری زنجان رتبه نخست شکایات را به خود اختصاص داده است. دانشگاه علوم پزشکی، اداره‌کل راه و شهرسازی استان، تامین اجتماعی و اداره‌کل آموزش و پرورش استان رتبه‌های بعدی را شامل می‌شوند. 

وی گفت: از این تعداد شکایات 85 مورد تبدیل به پرونده‌سازی شد و اداره کل بازرسی به دقت این پرونده‌ها و شکایات را بررسی کرد و با متخلفان برخورد قانونی کرد. 

مدیرکل بازرسی استان زنجان تاکید کرد: از مدیریت شهرداری زنجان راضی نیستیم و ساختار شهرداری قانونمند نیست و شورای شهر باید برای بهبود شهرداری تلاش کند.برای برخی از مدیران شهرداری پرونده کیفری صادر شده به سبب اینکه سقف بودجه قانونی برای شورای شهر را رعایت نکردند. 

وی با بیان اینکه سقف حق کارانه برای پزشکان استان انجام نگرفته، افزود: پرداختی به پزشکان قلب و عروق در برخی موارد بسیار بالا بوده و حقوق‌های میلیونی این پزشکان سبب اعتراض برخی از اعضای بیمارستان‌ها شده ‌به‌طوری که کارانه برخی پزشکان به 250 میلیون تومان رسیده است. 

شعبانی گفت: برخی‌ها اعتراض می‌کنند که حقوق 2 میلیون تومان ما به موقع پرداخت نمی‌شود ولی چطور مبالغ سنگین این پزشکان در موعد مقرر پرداخت می‌شود. 

مدیرکل بازرسی استان زنجان با بیان اینکه برخی از پزشکان تعهد و سوگند پزشکی خود را عمل نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: برخی از شکایات مردمی بررسی شد و متاسفانه معلوم شد که برخی از پزشکان منافع شخصی خود را بر رسالت طبابت خود ترجیح می‌دهند و خدمات پزشکی زیادی را به بیماران خود تجویز می‌کنند. 

وی گفت: متاسفانه باید بگویم در طرح تحول سلامت، در مورد پرداخت‌ها حاتم بخشی صورت گرفته و باید به این مسئله اشاره کنم تفاوت در پرداخت سبب به وجود آمدن آسیب اجتماعی می‌شود و این ناشی از عملکرد مدیران استانی نیست و این حقوق‌های نجومی و حقوق‌های نامتعارف در وزارت‌خانه‌ها تصویب می‌شود و در همه استان‌ها این مسائل وجود دارد و باید مجلس شورای اسلامی و دیگر سازمان‌های مربوطه جلوی این کار را بگیرند و برای کارانه پزشک سقف تعیین کنند. 

شعبانی با اشاره به اقدامات پیشگیری این اداره گفت: اداره کل بازرسی استان زنجان با دادسرای مرکز استان، دیوان محاسبات ، اداره کل اطلاعات هر ماه یکبار در جلسه شورای نظارت به موضوعات مهم استان می‌پردازند و از بروز آسیب‌های احتمالی در استان پیشگیری می‌کنند. 

وی گفت: متاسفانه جذب نیروی انسانی در شهرداری زنجان بی‌رویه بوده و به جای اینکه از مالیات‌های دریافتی صرف کارهای مهمتر شود، در دیگر مسائل کم اهمیت هزینه می‌شود. 

مدیرکل بازرسی استان زنجان با اشاره به انتخابات 29 اردیبهشت خاطرنشان کرد: به این اداره شکایتی واصل نشد ولی با تحقیقات انجام شده انتخابات رضایت بخش بوده و مشکلی در آن وجود نداشته است. 

وی گفت: مشکل اساسی استان بحث صنعت و اشتغال است و متولیان صنعت باید در مسیر صادرات قدم بردارند تا فرصت‌های شغلی زیادی به وجود آید و یکی دیگر از اقدامات مهم در بحث اشتغال، مسکن است که خود این موضوع سبب به جریان درآمدن خیلی از کارها در جامعه می‌شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.