رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: در سالیان گذشته طلاکاری ورودی ایوان نجف و مقرنس‌های آنها تعویض شده بود اما هم‌اکنون عملیات طلاکاری ۲ گلدسته و ۲ یال اطراف ایوان نجف آغاز شده که ۱۸ ماه زمان خواهد برد.

طلاکاری ۲ گلدسته و ۲ یال ایوان نجف به مدت ۱۸ ماه/ افتتاح طرح‌های توسعه‌ای شرقی و غربی کاظمین در شهریور ماه

به گزارش قدس آنلاین،  حسن پلارک در پاسخ به سؤالی در مورد اجرای پروژه جدید ایوان نجف در حرم مطهر علوی گفت: در سالیان گذشته طلاکاری ورودی ایوان نجف و مقرنس‌های آنها تعویض شده بود اما هم‌اکنون عملیات طلاکاری ۲ گلدسته و ۲ یال اطراف ایوان نجف آغاز شده است.

وی تصریح کرد: برای پروژه جدید طلاکاری ایوان نجف ۱۸ ماه زمان در نظر گرفته‌ایم و با آنکه کار بسیار سختی است اما می‌کوشیم با حفظ بافت تاریخی ایوان نجف عملیات طلاکاری درجا و در همان محل انجام شود.

پلارک تصریح کرد: کاشی‌کاری‌های ریخته شده باب‌الساعه در ورودی حرم مطهری امیرالمؤمنین علی(ع) به مانند شکل قبلی آن در دستور کار ستاد بازسازی عتبات عالیات بوده و فعالیت‌ در این زمینه در حال انجام است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات در کاظمین خاطرنشان کرد: ۲ طرح توسعه شرقی و غربی در کاظمین که به مسجد جامع صفوی و حرم مطهر متصل و در حال انجام است که هر کدام از آنها ۸ هزار و در مجموع ۱۶ هزار متر مربع به فضای حرم اضافه خواهد کرد.

وی گفت: قرار است این طرح‌های توسعه‌ای شرقی و غربی در کاظمین تا شهریورماه افتتاح شود البته امیدواریم بتوانیم زودتر این کار را به پایان برده و مراسم افتتاح را برگزار کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.