یزد - نماینده مردم یزد و اشکذر درمجلس شورای اسلامی گفت: نظارت بردستگاه‌های اجرایی از مهمترین وظایف نمایندگان مجلس بوده و استاندارد و دیگر مسئولان استانی باید کسانی باشند که بتوانند برنامه‌های ششم توسعه را به خوبی اجرایی کنند.

مسئولان استانی باید بتوانند برنامه‌های ششم توسعه را اجرایی کنند

به گزارش قدس آنلاین ، سیدابوالفضل موسوی‌بیوکی پیش از ظهر پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهارداشت: تدوین و تهیه سند آمایش سرزمینی در راستای توسعه بیش از پیش استان، ضروری بوده و کانون تفکر آب با هدف بررسی راهکارهای تأمین آب مورد نیاز استان حول ۱۲ محور در دانشگاه یزد راه‌اندازی شده و مردم، روحانیون، مدیران استانی و نمایندگان چهار عنصر موثر در تأمین آب مورد نیاز این استان هستند.

وی افزود: انسجام درون استانی یکی از مهمترین ضرورت‌های اجرایی استان بوده و رفع مشکل آب استان یکی از مهمترین اولویت‌های اجرایی استان است که با جذب مشارکت عمومی انجام می‌شود.

موسوی تصریح کرد: تدوین طرح آمایش استان یکی از برنامه‌های اجرا شده و در دستور کار مجمع نمایندگان یزد قرار گرفته و تهیه طرح آمایش نقش مهمی در تدوین برنامه‌های اجرایی و کاربردی استان و کشور ایفا می  کند.

نماینده مردم یزد در مجلس گفت: سال ۹۵ یکی از شلوغ ترین سالهای مجلس شورای اسلامی بوده و تصویب برنامه ششم توسعه از جمله مهمترین برنامه‌های در دستور کار مجلس بوده که با ۱۳۰ بند مورد تصویب مجلس قرار گرفته و زمانی که برنامه ها وارد مجلس می شوند مجلس به صورت سه شیفت فعالیت داشته و تمام مرخصی‌ها لغو می‌شوند.

وی خاطر نشان ساخت: برگزاری ۱۴ جلسه منظم مجمع نمایندگان استان از جمله اقدامات انجام شده در راستای برقراری ارتباط قوی بین نمایندگان با مدیران استان بوده و پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور به استان یزد از دیگر اقدامات انجام شده و در دستور کار مجمع نمایندگان استان یزد است و در این دوره نمایندگان برگزاری جلسات مجمع نمایندگان استان یزد به صورت منظم و منسجم انجام شده است.

این مسئول تلاش برای ایجاد اشتغال پایداردرحوزه‌های مختلف و ارتقای ظرفیت‌های گردگشری استان یزد را از جمله برنامه‌های در دستور کار نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی دانست و بیان کرد: تدوین برنامه‌های مختلف در راستای ارائه خدمات بیشتر و بهتر به گردشگران و همچنین مدیریت صحیح حضور گردشگران ضروری است.

موسوی بیوکی دعوت برای حضور بیشتر وزیران به استان یزد را یکی از اقدامات در دستور کار مجمع نمایندگان در سال جاری دانست و افزود: ما معتقدیم هر چقدر حضور وزرای مختلف در استان بیشتر باشد روند رفع مشکلات و حل مسائل استان بیشتر و با انسجام بهتری انجام می‌شود.

وی ، تصریح کرد: برنامه‌ای عمل کردن اولویت اجرایی نمایندگان استان بوده واجرایی کردن برنامه ششم توسعه، توجیه بودن کامل سند آمایش استانی از جمله ویژگی‌های مسئولان اجرایی استان و استاندار است و در برنامه ششم توسعه دولت موظف شده تا پایان سال اول برنامه‌های آمایش استان‌های مختلف را آماده و ارائه کند.

موسوی خاطرنشان ساخت: بیشتر درخواست های مردمی از نمایندگان مربوط به حوزه مسائل شهری بوده وبر این اساس کانون تفکر شهر هوشنمد پیش از انتخابات شورای اسلامی شهر تشکیل و در این راستا تلاش شد تمام شاخص‌های شهر هوشمند درشهر یزد مشخص شده و تحقق شهر هوشمند یکی از مهمترین رسالت‌های مدیریت شهری و اعضای شورای شهر است.

رئیس مجمع نمایندگان استان با تبیین نقش ورزش در ایجاد روحیه و نشاط در جامعه گفت: استان یزد با 85 تیم در لیگ های مختلف کشور، از این نظر وضعیت مطلوبی دارد اما همه این تیم ها در خصوص تامین منابع مالی با مشکل مواجه هستند و برای برون رفت از مشکلات مالی و جذب حامی مالی برای تیم های استان طرحی با مشورت مدیران ورزشی، صنایع و سرمایه گذاران استان با عنوان تاسیس شرکت سهامی عام اقتصادی و ورزشی در حال تهیه است که با برگزاری چند نشست دیگر، این طرح که تامین نقدینگی و نجات ورزش استان از مشکلات مالی را به دنبال دارد، آماده شود.
نماینده یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در خصوص ورود سال گذشته خود به عرصه فوتبال و حمایت از نماینده استان در لیگ دسته یک کشور افزود: با هدف حمایت از نماینده فوتبال استان و پس از قطع شدن حمایت های مالی شرکت فولاد یزد از این تیم به عنوان حامی به تداوم فعالیت این تیم در لیگ دسته یک کمک کردم.

این نماینده مجلس مشخص کردن برنامه توسعه‌ای استان را یکی از اولویت‌های اجرایی دانست و گفت: هماهنگ کردن مسئولان اجرایی و مدیریتی استان با برنامه توسعه‌ای از جمله اقدامات انجام شده در مجمع نمایندگان یزد است.

وی در مورد انتقادات موجود مبنی بر عدم عدالت در تقسیم حوزه‌های انتخابیه استان یزد، افزود: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده درمجلس شورای اسلامی، تلاش می کنیم در انتخابات بعدی مجلس شورای اسلامی یک نماینده به استان یزد اضافه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.