یک نماینده مجلس با اعلام اینکه سالانه ۸۰۰هزار تحصیل‎کرده به بیکاران اضافه می‎شود،گفت: رتبه بندی ها در وزارت علوم تاکنون بر اساس اشتغالزایی نبوده و بیشتر به سمت مدرک گرایی پیش رفته است، در نتیجه نتوانسته فارغ التحصیلان اشتغال زا تربیت کند.

سالانه ۸۰۰ هزار تحصیل‎کرده به بیکاران اضافه می‎شود/وزارت علوم کوتاهی کرد

به گزارش قدس آنلاین،  غلامرضا کاتب نماینده مجلس درباره برنامه اشتغال فراگیر دولت در سال ۱۳۹۶ گفت: اگر لایحه ۱.۵ میلیارد دلار که به مجلس داده شده است، به تعویق افتاده به این دلیل است که پرداخت پول و تسهیلات به عنوان محور اشتغال نباشد و عمده ترین مبحث لایحه ما در مجلس هم این است که طرح های اشتغال زا ابتدا اجرایی شوند و باید دستگاههای اجرایی همه سهمیه اشتغالزایی داشته باشند و از ۹۷۰ هزار شغل سهم داشته باشند.

کاتب ادامه داد: عزم همه دستگاه‌ها برای اجرای این طرح و حرکت به سمت هدف آن مهم است و همه دستگاهها تا ۱۵ تیر فرصت دارند تا بسته حمایتی خود را برای اشتغال تعیین کنند.

این نماینده مجلس افزود: در راستای اشتغال فراگیر، بانک مرکزی هم موظف شد؛ ۲۰ هزار میلیارد تومان بسته حمایتی اشتغال را حمایت کند زیرا بزرگترین چالش ما در گذشته بودجه لازم برای ایجاد اشتغال بوده است.

کاتب گفت: بنگاه‌های متوسط و خرد اگر بسته حمایتی دریافت کنند می توانند در ایجاد اشتغال بسیار کمک کنند و بهره وری بالایی داشته باشند.

وی ادامه داد: امسال مجلس رویکرد های جدیدی در بحث بودجه در نظر گرفته است و اینها باید هم جهت شوند تا به نتیجه برسند.

کاتب افزود: نرخ بیکاری ما ۱۲ درصد است که بر اساس برنامه ها باید به ۴ درصد برسد و اکنون سالانه ۸۰۰ هزار بیکار تحصیل کرده به جامعه  افزوده می شود.

کاتب با انتقاد از وزارت علوم ادامه داد: رتبه بندی ها در وزارت علوم تاکنون بر اساس اشتغال زایی نبوده است و بیشتر به سمت مدرک گرایی و اعطای مدرک پیش رفته است در نتیجه نتوانسته فارغ التحصیلان اشتغال زا تربیت کند.

وی تاکید کرد: وزارت علوم هم بعنوان یکی از دستگاهها باید پای کار و پاسخگو باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.