همسران سه تن از نیروهای داعش که از رقه سوریه گریخته‌اند، جزئیاتی از اختلافات سازمانی این گروه را فاش کرده‌اند. آنها می‌گویند رهبران داعش از هزاران جاسوس برای شناسایی و خلاص شدن از اعضای ناراضی سازمان استفاده می‌کنند.

به گزارش قدس آنلاین، همسران متواری اعضای داعش از نحوه گریختن اعضای این گروه از رقه همزمان با افزایش فشارهای نظامی و حمله آمریکا و عملیات جداگانه نیروهای مخالف مورد حمایت ترکیه و نیروهای دولتی سوریه، سخن گفته‌اند. یکی از این زن‌ها گفت، اعضای عادی داعش رقه را ترک کردند تا مثل گوسفند نمیرند.

روایت‌های آنها به افزایش مخالفت‌ها در صفوف داعش در ماهای گذشته اشاره دارد. خدوجه الحمری، یکی از این سه زنی که شش ماه پیش از رقه فرار کردند می‌گویند رهبران داعش نگران وقوع یک کودتا یا شورش هستند آنها تونسی‌ها را یک تهدید می‌دانند چون از شیوه اداره داعش انتقاد کردند.

وی افزود: در اردوگاه عین عیسی در شمال رقه شوهر من پنهان شده بود.  ۷۰ تونسی در لیست سازمان‌های امنیتی داعش به عنوان مظنون بودند که داعشی‌ها قصد کشتن آنها را داشتند. الحمری تاکید کرد: تو در آنجا نمی‌توانی راحت و آزادانه حرف بزنی یا از داعش انتقاد کنی نمی‌دانی آیا کسی از تو استراق سمع می‌کند.

این سه زن که دو تن تونسی و یک تن لبنانی هستند گفتند، به امید یافتن زندگی دینی که تصورش را داشتند به داعش پیوستند اما مشخص شد واقعیت آنطور نبود که آنها انتظارش را داشتند.

آنها می‌گویند که برای اولین بار در دار الضیافه که داعش آن را در رقه اداره می‌کند و زنان بیوه را در خود جای داده همدیگر را ملاقات کردند. دار الضیافه جای بسیار شلوغی بود و هر اتاق شامل ۱۲ زن و بچه بود نور الهدی یکی دیگر از زنان فرار کرده می‌گوید: اعضای داعش براساس مشخصاتی که مسئول داعش ارائه می‌کند از آنجا برای خود همسر انتخاب می‌کنند.
 

منبع: الشرق الأوسط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.