۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
کد خبر: 542853

نایب‌ رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با بیان اینکه بازار خرید و فروش خودرو همچنان در رکود قرار دارد، گفت: قرارداد با غول‌های صنعت جهان نباید به تولید ملی آسیب بزند.

بازار خودرو همچنان در رکود است

به گزارش قدس آنلاین، غلام‌حسین قاسمیان درباره وضع بازار خودرو در تهران اظهار کرد: بازار فروش خورو رونقی ندارد و همچنان در رکود است.

وی ادامه داد: تحولی در بازار خودرو دیده نمی‌شود؛ اگر کسی نیاز مبرم به خودرو داشته باشد، به نمایشگاه‌ها مراجعه می‌کند؛ الآن هم که نمایندگی‌های فروش خودرو فعال‌ هستند و به‌صورت اقساط و نقدی در این راستا اقدام می‌کنند. نایب‌ رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با تأکید بر اینکه مقداری بازار خرید و فروش خودروهای دست‌ دوم گرمی دارد، تصریح کرد: این امر در بحث خروج بازار از رکود تأثیرات آن‌چنانی ندارد؛ در مجموع بازار فروش خودروهای داخل و خارج در رکود قرار دارد.

قاسمیان با اشاره به اینکه واردات خودرو به داخل کشور انحصاری شده است، اضافه کرد: انحصاری شدن واردات خودرو به داخل کشور باعث شده تا با هر قیمتی که واردکننده تعیین کند، خریدار خودرو را بخرد.

وی با بیان اینکه شاهد ورود غول‌های صنعت جهان مانند بنز و ... از کشورهای صاحب صنعت مانند آلمان به داخل کشور هستیم، تصریح کرد: این قراردادها نباید به تولید ملی آسیب بزند؛ دولت‌ها باید حامی تولید ملی باشند.

نایب‌ رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با اشاره به اینکه این قراردادها با کشورهای بزرگ صنعتی جهان باید برای ورود تکنولوژی روز به داخل کشور باشد، اظهار کرد: برای اشتغال‌زایی باید در محتوای این قراردادها تغییر ایجاد کرد.
 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.