رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی ها با لفاظی در پی حذف رقبای خودشان هستند و فروش هواپیما به ایران نیز با همین هدف انجام شد.

لاریجانی: امریکایی ها با لفاظی در پی حذف رقبای خود هستند

 به گزارش قدس آنلاین، رئیس مجلس شورای اسلامی در آخرین روز از سفر خود به کره جنوبی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره ادامه تحریم ها و نقض برجام از سوی آمریکایی ها افزود: برجام توافقی بین المللی است که به تصویب شورای امنیت رسید و مکانیزم حل اختلاف هم در آن دیده شد، برهم زدن این توافق به نفع خود آمریکایی ها هم نیست.

آقای لاریجانی این اقدامات آمریکایی ها را بیشتر لفاظی با هدف حذف رقبای خودشان دانست و افزود: اقدام آمریکایی ها در فروش هواپیما به ایران هم با همین هدف انجام شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکل این است که مقامات آمریکایی بیشتر صبغه تاجرمآبانه دارند.

وی تهدید آمریکایی ها به تحریم را حرف های تکراری و لفاظی دانست و گفت: آمریکایی ها قبلا هم اموال سپاه پاسداران را تحریم کرده بودند اما چه حادثه ای رخ داد، سپاه حتی در داخل ایران هم اموال زیادی ندارد چه رسد به خارج از کشور.

آقای لاریجانی با تاکید بر اینکه دوره دیکته در کشورها سپری شده و باید توجه داشته باشند که کشورها می خواهند مستقل باشند گفت: دولت آمریکا باید مطابق قوانین بین الملل عمل کند و به نفع آنها نیست که سیاستشان را تغییر دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در قضیه قطر دیدید ظرف چند روز سیاست آمریکا چقدر تغییر کرد.

وی افزود: ابتدا با تهدید عربستان آمریکایی ها هم به قطر حمله کردند اما بعد از قرارداد کلان فروش اف ۱۶ به قطری ها سیاستشان تغییر کرد و مانور انجام دادند.

آقای لاریجانی تصریح کرد: مسائل سیاسی را نباید با تجارت خارجی معامله کنند و این برای سیاست خارجی آمریکا مضر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص قضیه قطر و ارتباط آن با ایران گفت: شرط عربستان برای قطر تعطیلی شبکه الجزیره و قطع ارتباط با اخوان المسلمین است و این هیچ ربطی به ایران ندارد. سعودی ها باید بپذیرند کشورها مستقل هستند.

آقای لاریجانی با تاکید بر اینکه عربستان نباید از تروریست ها حمایت کند گفت: داعش اکنون ۳۰ میلیارد دلار سلاح در اختیار دارد که از کره مریخ نیامده است!

وی با اشاره به اقدامات تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در منطقه و در برقراری صلح و ثبات گفت: در حالی که برخی کشورها به داعش کمک کردند ما به دولت های عراق و سوریه کمک کردیم تا آنها را سرکوب کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره مسائل شبه جزیره کره هم گفت: ما استفاده از سلاح کشتار جمعی را نادرست می دانیم و معتقدیم مسائل دو کره باید از طریق سیاسی و گفتگو حل شود.

وی با بیان اینکه رقابت هسته ای به ضرر هر دو کره است گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده است تا از روابط خود برای حل و فصل مسائل دو کره استفاده کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.