داشتن شغل و به‌دنبال آن درآمد خوب، موضوعی است که در سال‌های گذشته به‌علت مشکلات اقتصادی زیاد در سراسر دنیا اهمیتی بیشتر از گذشته پیدا کرده است. بماند که درکنار درآمد بالا، جایگاه اجتماعی و همین‌طور علاقه به کاری که انجام می‌دهیم هم مهم است، اما الان متأسفانه شرایط یک‌جوری شده که محبوبیت شغل‌ها را براساس درآمدشان می‌سنجند.

با این شغل‌ها پول پارو کنید

داشتن شغل و به‌دنبال آن درآمد خوب، موضوعی است که در سال‌های گذشته به‌علت مشکلات اقتصادی زیاد در سراسر دنیا اهمیتی بیشتر از گذشته پیدا کرده است. بماند که درکنار درآمد بالا، جایگاه اجتماعی و همین‌طور علاقه به کاری که انجام می‌دهیم هم مهم است، اما الان متأسفانه شرایط یک‌جوری شده که محبوبیت شغل‌ها را براساس درآمدشان می‌سنجند. اگر بخواهیم مته به خشخاش نگذاریم باید بگوییم بالاخره شغل‌هایی پردرآمد می‌شوند که مشتری دارند و این نکته یعنی این‌که به درد مردم خورده و برای جامعه مفید هستند. به‌تازگی ۱۶ شغل پردرآمد جهان معرفی شده‌اند که در این گزارش به معرفی اسامی آن‌ها پرداخته‌ایم.

طراحی وب
همان‌طورکه می‌دانید در حال‌حاضر، دوره، دوره فضای مجازی است. فضای مجازی این‌روزها روی بازار و تجارت هم تأثیر گذاشته و تجارت الکترونیک حسابی طرفدار پیدا کرده است. برای همین هرکاری که به این موضوع مرتبط باشد مانند توسعه و شکل‌گیری خدمات جدید مبتنی‌بر شبکه و اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند، یکی از بهترین مشاغل  هستند و رتبه بالایی توی فهرست پردرآمدها دارند.

همکاری در بازاریابی
حالا که حرف بازار شد، باید خدمتتان عرض کنم که توی بازار نه کالا و نه پول، حرف اول را نمی‌زنند، بلکه مشتری مهم‌ترین نکته است. به همین دلیل یکی از راه‌های کسب درآمد، متقاعد ساختن افراد به خرید محصولات و خدمات است و زمانی این فعالیت سودآورتر می‌شود که شما برای راه‌اندازی این کسب‌وکار، سرمایه اولیه چندانی را به‌کار نگرفته باشید.

متخصص تغذیه
بعد از بازار و کار و کاسبی، سلامت سوژه دیگری است که این‌روزها بین مردم دنیا خیلی طرفدار پیدا کرده است. خوشبختانه با بالا رفتن آگاهی مردم در سراسر دنیا، آن‌ها به فکر تغییر در سبک زندگی خود افتاده و بسیاری از مردم و دولت‌ها به تأثیر تغذیه و ورزش بر سلامت پی برده‌اند. برای همین حالا خیلی از افراد، به‌خصوص خانم‌های خانه‌دار مدام دنبال این هستند که چی بخورند و چی نخورند و چطور شرایط بهتری را برای فرزندان و خانواده‌شان درست کنند.  این‌جوری شده که متخصصان تغذیه طرفدار پیدا کرده و این‌روزها در حد متخصصان زیبایی و پوست معروف شده‌اند.

نویسنده کتاب‌های آنلاین
شاید این خبر برای کتاب‌بازها کمی تلخ باشد، اما با توجه به افزایش سرعت در سبک زندگی مردم دنیا، دیگر کسی وقت چندانی برای مطالعه کتاب به‌شکل کاغذی ندارد و اغلب اگر هم تمایلی به مطالعه داشته باشند، ترجیح می‌دهند آن را به‌صورت مجازی و در گوشی‌های هوشمندشان دنبال کنند. در حال‌حاضر نویسندگانی در سراسر دنیا این سبک را پسندیده و دنبال می‌کنند و از این راه درآمد خوبی به‌دست آورده‌اند.

آموزش مجازی
گفتیم که دوره، دوره فضای مجازی‌ است. آموزش مجازی هم به‌خاطر این‌که نیازی به رفت‌وآمد و مکان و تجهیزات و هزارجور دنگ‌وفنگ ندارد، یکی از شغل‌های پردرآمد و به‌صرفه معرفی شده است و بسیاری از آموزشگاه‌ها و مؤسسات به‌سمت راه‌اندازی سیستم آموزش آنلاین روی آورده‌اند.

متخصص تبلیغات در دنیای مجازی
خب وقتی همه باروبندیلشان را جمع کرده‌ و به فضای مجازی کوچ کرده‌اند، کسانی را هم لازم دارند که برایشان در این فضا تبلیغات کنند.

تولید محتوا
خب این‌همه شبکه و سایت و گروه که در فضای مجازی راه افتاده، احتیاج به محتوا و موضوع و سوژه دارند. برای همین تولید محتوا یکی از مشاغل جدیدی است که سیر استخدام در آن به‌سرعت در حوزه‌های مختلف درحال افزایش است.

تولید اپلیکیشن‌های ساده برای کودکان
خوب وقتی آموزش مجازی بخواهد تخصصی بشود، با توجه به وجود فرزندسالاری در دنیا، مهم‌ترین مشتری‌ها در فضای مجازی کودکان و وسایل مربوط به آن‌ها می‌شود. بنابراین تولید نسخه‌های این نرم‌افزارها متناسب با دانش و تجربه محدود کودکان یکی از راه‌های جدید کسب درآمد در جوامع جوان و جمعیت رو به رشد است.

خدمات حمل
از آنجایی‌که ترافیک همیشه هست و قرار است روز به روز هم بدتر شود و هیچ اعتباری هم به بهتر شدن اوضاع نیست که بارمان سالم به مقصد برسد، بسیاری از افراد علاقه‌مند به یافتن شرکت‌هایی هستند که این خدمات را به‌شکل کاملاً حرفه‌ای و با کمترین ریسک انجام می‌دهند.

آزاد کار
امروزه افراد متخصص بسیاری به این نوع کسب‌وکار روی آورده‌اند. درواقع آن‌ها با توجه به تخصص موجود برای پروژه‌های مختلف، با سازمان‌ها همکاری موقت داشته و پس از پایان طرح، به همکاری با آن سازمان پایان می‌دهند و منتظر همکاری در طرح و پروژه دیگری با سازمان دیگری می‌شوند.

سایر پردرآمدها
سیرکردن شکم، آن هم در کمترین زمان توسط غرفه‌های مواد غذایی، تعمیر گوشی‌های هوشمند که این‌روزها خیلی پیچیده شده‌اند و دیگر بدون دانش کافی نمی‌شود درستشان کرد، ترجمه با توجه به توسعه بازار و بین‌المللی شدن همه‌چیز و نیاز به ارتباط مردم باهم با زبان‌های مختلف، تأمین و نظارت بر منابع انسانی با توجه به افزایش کارکنان دورکار یا شاغل در نقاط مختلف جغرافیایی غیر از دفتر مرکزی، آموزش نرم‌افزار و مشاور بورس، از دیگر مشاغل پردرآمد این فهرست هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.