رئیس جمهور ونزوئلا وعده داده است تا با چیزی که "تلاش برای کودتا" خوانده است، مقابله کند.

مادورو: با تلاش برای کودتا علیه ونزوئلا مقابله می‌کنم

به گزارش قدس آنلاین، یک فروند بالگرد پلیس ونزوئلا با حمله به ساختمان دادگاه عالی اقدام به پرتاب نارنجک و تیراندازی به سوی آن کرده است. این در حالی است که مخالفان این اقدام را یک فریب از سوی دولت ارزیابی کرده اند که قصد دارد به بهانه آن سرکوب مخالفان و معترضان را تشدید کند.


تلفات خشونت های مرگبار و خونین در ونزوئلا در سه ماه گذشته به بیش از ۷۹ نفر رسیده است. مادورو بر این باور است که اسکار پرز خلبان پلیس که فعلا بازیگر سینما شده، به همراه سایر افسران پلیس قصد اعمال فشار بر رئیس جمهور برای کناره گیری از قدرت را داشته است.

پرز با انتشار یک فیلم ویدئویی تاکید کرده است که "ما ائتلافی از نیروهای پلیس، ارتش و غیر نظامیان هستیم که با این دولت جنایتکار و انتقالی مخالف هستیم. "

ونزوئلا از سال ۱۹۹۲ میلادی تاکنون با ۳ کودتای نظامی روبرو بوده است. مادورو گفته است که در این حمله کسی آسیب ندیده است ولی این اقدام را حمله تروریستی ارزیابی کرده است.

صدها هزار نفر از مردم ونزوئلا طی هفته های اخیر به خیابان ها ریخته اند تا نسبت به کمبود شدید مواد غذایی، دارو و افزایش فزاینده تورم، اعتراض کنند. این بدترین و خشونت بارترین اعتراضات علیه دولت مادورو از سال ۲۰۱۳ میلادی تاکنون به شمار می رود.

انتخابات بعدی ریاست حمهوری قرار است اواخر ۲۰۱۸ برگزار شود ولی مخالفان خواستار برگزاری این انتخابات در سال جاری و تحریم انتخابات مجلس موسسان هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.