تربت جام ـ سرپرست دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: نگاه ما به مقوله درمانی درتربت جام درآمد زایی نیست ودرحال حاضردرهرماه بیش از سه میلیارد تومان ضرر مالی داریم و بدهی ۱۸میلیارد تومانی بیمه ها به دانشکده بخشی از مشکلات درمان است.

بدهی ۱۸میلیارد تومانی بیمه ها به دانشکده علوم پزشکی تربت جام

به گزارش قدس آنلاین، محمد نظری با اشاره به اینکه هزینه های دولتی جوابگوی خدمات به شهروندان نیست در گفتگو با خبرنگار ما افزود: اگر مشارکت خیرین و مردو نباشد با مشکل مواجه خواهیم شد و برای تجهیز برخی مکانهای درمانی با زمان طولانی تری مواجه خواهیم شد.

وی گفت: در سال جاری بیش از ۵۶ پروژه درمانی و  عمرانی در تربت جام و نقاط محروم افتتاح خواهیم کرد ودریک ماه آینده ۲۰پروژه شامل اورژانس خانه بهداشت و توسعه اتاق خانه زایمان به بهره برداری میرسد و امیدواریم با توسعه فیزیکی مکانهای درمانی به استاندارد های لازم برسیم.

 سرپرست دانشکده علوم پزشکی تربت جام به شرایط درمانی شهرستان تربت جام اشاره کرد و افزود: وضعیت کنونی مراکز درمانی با توجه به حجم بیماران رضایت بخش نیست و ۵ سال دیگر زمان نیاز داریم تا به استاندارد های مطلوب کشور برسیم و با توجه به چشم انداز سازمان و سرمایه گذاری در بخش بهداشت و درمان دوراز انتظار نخواهد بود.  

محمد نظری درادامه با اشاره به اینکه توسعه امکانات در ارتقاء سلامت کافی نیست گفت:مشارکت اجتماعی، سواد سلامت و آموزش و پرورش درارتقاءسلامت نقش به سزایی داشته وباید تلاش کنیم تا پایان برنامه ششم توسعه به حد استانداردهای جهانی دست پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: با اجرای طرح تحول سلامت تعداد مراجعه کنندگان به خدمات درمانی ۵ برابر شده است وهمین مسئله باعث شده که مردم باتوجه به کاهش تعرفه ها به مراکز درمانی دولتی مراجعه کنند ودر حال حاضر تلاش خواهیم کرد مشکلات درمانی تربت جام را برطرف نماییم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.