قدس آنلاین: گرمای بی سابقه هوا در استان های جنوبی کشور علاوه بر اینکه برخی از شهروندان را راهی بیمارستان کرد جان یک کودک ۲ و نیم ساله را نیز گرفت و در منطقه سیستان با همدستی ریزگرد ها تعداد ۱۲۰ سیستانی را بر تخت بستری نشاند.

تنور حوادث بر اثر گرمای بی سابقه روشن شد/توفان در سیستان کولاک کرد

قدس آنلاین-گروه استان ها: گرمای هوا البته در استان سیستان و بلوچستان به گونه ای دیگر هموطنان ما را زمینگیر کرد و موجب شد تا افزون بر ۸۳۰ نفر از ساکنان این منطقه به دلیل مشکلات تنفسی روانه بیمارستان شوند که از این تعداد ۱۲۰ نفر به دلیل نیاز به مراقبت های بیشتر در بیمارستان های زابل بستری شدند.

اهواز رکورد دار بی همتا

اوج گیری گرما در استان خوزستان و شهر اهواز موجب شد تا حداکثر دمای هوا در این شهر به ۵۴ درجه سانتی گراد برسد که بنا بر گفته مدیرکل هواشناسی استان خوزستان این شهر به عنوان گرم‌ترین نقطه جهان شناخته شد.

 کوروش بهادری  در این رابطه اظهار داشت: در طول شبانه روز گذشته حداکثر دمای اهواز به ۵۴ درجه رسید و پیش‌بینی می‌شود امروز دمای استان یک تا دو درجه کاهش یابد اما مجددا دما از روز شنبه روندی صعودی دارد.

وی افزود: تاکنون دمای ثبت شده روز گذشته اهواز در هیچ یک از شهرهای استان کشور به این شدت وجود نداشت و دمای ۵۴ درجه اهواز در طول ۱۰ سال گذشته یک عدد بی‌سابقه‌ای است.

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان گفت: دما در روزهای شنبه و دوشنبه هفته آینده به ۵۰ درجه سانتیگراد می‌رسد البته افزایش دما و رسیدن آن به عدد ۵۴ دور از انتظار نیست و در روزهای گذشته شهرهای امیدیه، آغاجاری، ماهشهر، هندیجان، دزفول، بستان و گتوند دمای بالای ۵۰ درجه را تجربه کردند.

گرمازدگی ۱۳ شهروند

افزایش دمای هوا در خوزستان همچنین تعداد ۱۳ شهروند گتوند را راهی بیمارستان کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گتوند در این رابطه بیان کرد: به دلیل افزایش دما و گرمای شدید ۱۳ نفر در بخش‌های مرکزی و عقیلی این شهرستان به بیمارستان انتقال یافتند.

یوسف بهداروندی ادامه داد: در ۴ روز گذشته تاکنون ۱۳ نفر به دلیل گرمازدگی راهی بیمارستان ۳۲ تختخوابی کارون شهرستان گتوند شدند.

وی کوچکترین بیماران گرمازده گتوندی را ۲۴ ساله و مسن‌ترین آنها ۹۱ ساله معرفی کرد و توضیح داد: ۸ نفر از این بیماران مرد بودند و ۵ نفر نیز زن هستند.

گرما جان پسر بچه ۲ ساله را گرفت

مفقود شدن پسر بچه‌ای ۲ و نیم ساله در روستای «گوری» قشم نیز بهانه ای شد تا گرمای بیش از حد هوا دست به دست هم داده و جان این کودک را بگیرد.

پدر و مادر این کودک که پس از چند ساعت موفق به یافتن پیکر بی جان کودک خود در میان نخلستان ها شدند با وجود اینکه در کمترین زمان ممکن این کودک را به مرکز بهداشت رسانند اما پزشک از فوت این کودک بر اثر گرمازدگی خبر داد. 

توفان نفس سیستان را گرفت

در حالی که گرما در جنوب کشور غوغا می کند اما در جنوب شرق کشور همراه با ریزگرد ها تداوم داشته و راه تنفسی بسیاری از مردمان صبور و سختکوش این منطقه را بسته است.

شدت توفان در شهرستان های زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز افزون بر ۸۳۰ نفر را روانه بیمارستان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل در همین رابطه بیان کرد: طوفان شدید همراه با گرد و خاک در این مدت سبب مراجعه ۸۳۱ نفر از مردم منطقه سیستان شامل شهرستان های زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز به مراکز درمانی شد که همگی به غیر از ۱۲۰ نفر به صورت سرپایی مورد درمان قرار گرفتند.

دکتر علی اکبر نصیری افزود: افراد مراجعه کننده به بیمارستان ها و مراکز درمانی منطقه سیستان در این مدت علاوه بر مشکلات تنفسی در گروه های بیماران چشمی، قلبی و ترافیکی تقسیم شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل افزود: تمام مراکز بهداشتی و درمانی منطقه سیستان در حالت آماده باش برای ارائه خدمات به بیماران در شرایط بحرانی از جمله طوفان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.