شیروان- نماینده مردم شیروان در مجلس گفت: با بهره‌برداری از ۳ فاز بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان ظرفیت تولید برق در این شهرستان به یکهزار و ۵۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد.

ظرفیت تولید برق در شیروان به ۱۵۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین، عبدالرضا عزیزی اظهار داشت: هم‌اکنون فاز نخست بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان شیروان در حال انجام است و تا مهرماه به پایان می‌رسد.

وی تصریح کرد: این نیروگاه ۵۰۰ مگاوات برق تولید می‌کند که با بهره‌برداری کامل ظرفیت تولید به یکهزار و ۵۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد.

عزیزی تصریح کرد: در سفر معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به شهرستان شیروان مقرر شد معاون رئیس‌جمهور پیگیر اختصاص اعتبار برای فاز دوم و سوم این پروژه باشد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: با پیگیری‌های انجام‌شده انتظار می‌رود فاز دوم این پروژه تا بهمن‌ماه به بهره‌برداری برسد و فاز سوم نیز تا شهریور سال آینده به اتمام برسد.

عزیزی تصریح کرد: هم‌اکنون میزان مصرف این شهرستان ۳۰۰ مگاوات است که با تولید این میزان برق می‌توان به صادرات یکهزار و ۲۰۰ مگاوات برق از این شهرستان امیدوار بود.

وی با اشاره به سفر معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به شهرستان شیروان گفت: علاوه بر بازدید و افتتاح از برخی پروژه‌ها قول مساعد برای پیگیری تأمین اعتبار برخی از پروژه‌های این شهرستان نیز داده شد.

عزیزی داشت: در این سفر که از روز چهارشنبه هفته گذشته به شهرستان شیروان انجام شد معاون رئیس‌جمهور در شورای اداری این شهرستان شرکت کرد و دیروز پس از کلنگ زنی پروژه آب‌رسانی به محلات عشایری گلیل این سفر به پایان رسید.

عزیزی تصریح کرد: در روز پنج‌شنبه پل شهید پارسا با حضور خانواده این شهید بااعتباری بالغ‌بر ۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی افزود: دیروز برای نخستین بار در کشور پروژه آب‌رسانی به ۴۰ محله عشایری منطقه گلیل کلنگ زنی شد که با انجام این پروژه بخش زیادی از آب موردنیاز احشام و مردم عشایر تأمین می‌شود.

عزیزی با اشاره به اینکه اجرای این پروژه ۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد افزود: معاون رئیس‌جمهور قول پیگیری ۲ میلیارد تومان موردنیاز این پروژه را داد که امیدواریم فاز دوم ظرف ۸ ماه آینده به سرانجام برسد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه موضوع اعتبارات مدیریت بحران نیز ازجمله موارد مطرح‌شده در سفر معاون رئیس‌جمهور به شهرستان شیروان بود گفت: در این سفر قول اختصاص این اعتبار به شهرستان شیروان داده‌شده و رئیس‌جمهور و وزیر نیز آن را امضا زده‌اند که امیدواریم با تصویب این میزان اعتبار رودخانه‌های شیروان همچون چایلق ساماندهی می‌شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.