زاهدان- کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پیش‌بینی‌های هواشناسی از تداوم بادهای ۱۲۰ روزه در منطقه سیستان تا روز چهارشنبه حکایت دارد، بنابراین توصیه می‌شود افراد آسیب‌پذیر از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

تداوم بادهای ۱۲۰ روزه در منطقه سیستان تا ‌چهارشنبه هفته جاری/افراد آسیب‌پذیر از تردد غیرضروری خودداری کنند

به گزارش قدس آنلاین، علی ملاشاهی اظهار داشت: پیش‌بینی کلی وضعیت جوی سیستان و بلوچستان بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد با تداوم شیب فشاری در نوار شرقی کشور وزش بادهای ۱۲۰ روزه با سرعت حدود ۷۰  تا ۸۵ کیلومتر بر ساعت به ویژه در صبح‌ها تا روز چهارشنبه در شمال استان تداوم داشته باشد.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در پی این شرایط جوی در برخی نقاط منطقه سیستان وقوع طوفان، گرد و خاک و حرکت شن‌های روان محتمل است و در این مدت در سایر نقاط استان نیز ضمن افزایش غبار و کاهش دید در محورهای مواصلاتی، باد و گرد و خاک رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: با توجه به این شرایط جوی توصیه می‌شود در مورد برداشت و محافظت از محصولات غلاتی، زراعی، گلخانه‌ها و سایر موارد ضروری تمهیدات لازم صورت پذیرد و افراد آسیب‌پذیر از جمله سالمندان، بیماران و کودکان در زمان غبارآلود شدن هوا از تردد غیرضروری در فضای باز اجتناب کنند.

ملاشاهی خاطرنشان کرد: تا روز سه‌شنبه  در نواحی شرقی استان یعنی شهرستان‌های میرجاوه و زاهدان تا سراوان و مرز غربی استان یا به عبارتی شهرهای نصرت آباد، دلگان، بزمان، فنوج، قصرقند و نیکشهر تا زرآباد وزش باد شدید شمالی انتظار می‌رود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از نظر دمایی به جز یکشنبه تا سه‌شنبه که در نیکشهر، قصرقند، فنوج و زرآباد افزایش نسبی و موقتی دما رخ می‌دهد، در سایر نقاط استان تا چهارشنبه تغییرات دمایی قابل توجه نیست اما احتمال افزایش دما در روزهای پایانی هفته وجود دارد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.