یزد- مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ده کشور گفت: برای نخستین بار پس از انقلاب اسلامی یک محموله آرد گندم از کارخانه آرد روشن استان یزد به خارج از کشور صادر گردید.

یک محموله آرد گندم از استان یزد به خارج از کشور صادر شد

به گزارش قدس انلاین به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان یزد، حمید پایدار اردکانی با بیان این خبراظهارداشت: به همت کشاورزان و صنعتگران استان یزد علیرغم اینکه این استان وارد کننده گندم از سایر استانهای کشور است برای اولین بار بعد از انقلاب یک محموله آرد به میزان ۴۰۰ تن به کشور عراق صادر شد و یک محموله ۱۰۰۰ تنی نیز آماده صادرات است.

وی  با اشاره به ارزآوری یکصد هزاردلاری محموله صادرشده ، کشورهای مقصد جهت صادرات آرد استان را کشورهای عراق، افغانستان، کشورهای شمال آفریقا، هندوستان و حتی ایتالیا و ترکیه برشمرد. 

پایدار اردکانی ضمن اشاره به خودکفایی در تولید گندم ابراز امیدواری کرد با حمایت مسئولان و تلاش مضاعف صنعتگران و بازرگانان با توجه به سیاست دولت برای صادرات حداقل یک میلیون تن گندم مازاد برمصرف ، بتوانیم بخشی از بازار منطقه ای و جهانی آرد را تحت پوشش گرفته و ضمن تبدیل کشور عزیزمان به یک صادر کننده مطرح آرد و محصولات آردی در سطح منطقه، زمینه بهره برداری کامل از ظرفیت کارخانجات و افزایش اشتغال در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و تولید محصولات صادرات محور را فراهم سازیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.