شهرکرد-رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری ، از برداشت بیش از ۴۱هزار تن انواع میوه بهاری از باغات استان خبر داد و گفت: تولید میوه امسال نسبت به سال گذشته یک هزار تن افزایش داشته است.

افزایش یک هزارتنی تولید میوه بهاره در چهارمحال و بختیاری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان، ذبیح الله غریب افزود: ۳۷۰ تن گیلاس، ۲۶۰ تن آلبالو، ۳۴ هزار تن هلو و مابقی شامل محصول آلو و گوجه سبز و شلیل از باغات استان برداشت شده است.

وی دلیل افزایش تولید و برداشت یک هزار تن میوه بهاری امسال نسبت به سال قبل را آموزش و ترویج، اصلاح باغات به ارقام پربار و متناسب با اقلیم مناطق مختلف استان اعلام کرد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری به خسارت تگرگ در اردیبهشت ماه سال جاری به محصولات باغی حاشیه زاینده رود اشاره کرد و گفت: با وارد شدن این خسارت بیش از ۱۵ درصد از سردرختی های میوه کشاورزان نابود شد.

وی، از زیر پوشش صندوق بیمه بودن تنها ۱۶ هزار و ۷۹۲ هکتار از باغات مثمر استان در سال زراعی جاری خبر داد و تصریح کرد: این استان ۳۸ هزار هکتار اراضی باغی دارد که ۳۰ هزار هکتار آن بارور و ۸ هزار هکتار مابقی نهال است.

گفتنی است: سالانه در چهارمحال وبختیاری بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می شود و سطح زیر کشت استان ۲۷۰ هزار هکتار با ۶۶ هزار بهره بردار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.