زاهدان-معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: سیستان و بلوچستان ظرفیت های بی نظیری در بخش کشاورزی و داروهای گیاهی دارد که اگر از آنها با استفاده از شیوه های فناوری و دانش بنیان بهره برداری شود نقش مهمی در توسعه استان ایفا خواهد کرد.

توسعه ظرفیت های سیستان و بلوچستان در گرو استفاده از شیوه های دانش بنیان است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان سیستان و بلوچستان که بیش از ظهر  شنبه با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان ، استاندار سیستان و بلوچستان و مدیران استانی برگذار شد سورنا ستاری اظهار داشت: ما از پروژه های دریا و طرح های کلان در بخش آب در استان حمایت میکنیم و معتقدیم به مدد تفکر و دانش میتوان پروژه های بزرگی را با سرمایه اندک اجرایی کرد.

وی افزود: سیستان و بلوچستان ظرفیتهای بی نظیری در بخش کشاورزی و داروهای گیاهی دارد که اگر از آنها با استفاده از شیوه های فناور و دانش بنیان بهره برداری شود نقش مهمی در توسعه استان ایفا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: بااستفاده از نسل جوان و ایده های نو میتوان از ظرفیت‌های گونان به نحوی استفاده نمود که در فاصله کوتاهی بتواند از نظر اقتصادی به موفقیت برسد. وی خاطرنشان کرد: نیروی انسانی خلاق و نوآور می تواند به جای پول و سرمایه در اقتصاد نقش آفرینی کند. وی ادامه داد: این استان با داشتن ۱۱۰ هزار دانشجو یکی از مناطق با استعداد در بخش کارآفرینی است‌.

سورنا ستاری گفت: هم اکنون جوانان در عرصه های مختلف کارافرینی نقش برجسته ای دارند که نشانه ضرورت توجه به این قشر است. وی افزود: هیچ محدودیتی برای حمایت از جوانان کارآفرین دانش بنیان نداریم و از جوانان این عرصه حمایت میکنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز تصریح کرد: سیستان و بلوچستان این قابلیت را دارد که به عنوان پایلوت توسعه در کشور قرار گیرد.

علی اوسط هاشمی افزود: طرح های مختلفی که در بخش توسعه در حال اجراست و باید به شکل جامع ارائه شود تا اهداف توسعه ای استان محقق شود.

وی افزود: با ارائه مدل و الگوی نو می‌توان از ظرفیت های بکری که در استان وجود دارد بهره برداری کنیم همچنین با بکار گیری دانش در اقتصاد میتواند به اجرای طرح‌های در حال انجام کمک کند.

استاندار بیان کرد: پروژه های بزرگی در استان با هدف توسعه استان در دست اجرا است که از جمله آن می‌توان به پتروشیمی، راه آهن،لاستیک‌ سیستان و گاز اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.