صبا کریمی: اکران فیلم‌های تابستان با پایان ماه مبارک رمضان به روزهای پررونق خود برگشت، درحالی‌که امسال نیز همچون سال‌های گذشته، طرح «اکران افطار تا سحر» در ماه مبارک رمضان، سالن‌های سینما را همچنان پرمخاطب نگه داشت.

«زرد» روی پرده نقره‌ای می‌نشیند

فیلم‌های «رگ خواب» به کارگردانی سعید نعمت‌الله و «اکسیدان» به کارگردانی حامد محمدی به‌تازگی اکران خود را آغاز کرده‌اند و از استقبال خوبی هم میان مخاطبان و علاقه‌مندان سینما برخوردار شده‌اند، چنان‌که «اکسیدان» پس از یک‌هفته اکران و با در اختیار داشتن 78 سینما، یک‌میلیارد و 300میلیون تومان فروش داشته است. جواد عزتی، امیر جعفری، شبنم مقدمی، شقایق دهقانی، رضا بهبودی، لیندا کیانی و علی استادی از بازیگران این فیلم هستند.

این فیلم که  به دلیل مضمون و شوخی‌های بی‌پروا، نتوانست نظر مساعد حوزه هنری را برای اکران جلب کند، در اکران نسبتاً موفق عمل کرده است اما رقیب قدرتمندی آن را تهدید می‌کند.

«رگ خواب» نیز پس از یک‌هفته و با 79 سینما توانسته به فروشی بالغ‌بر یک‌میلیارد و 200هزار تومان دست پیدا کند. لیلا حاتمی و کورش تهامی از بازیگران این فیلم سینمایی‌اند.

همچنین فیلم «برادرم خسرو» به کارگردانی احسان بیگلری تاکنون یک‌میلیارد و 720میلیون تومان فروش داشته و فیلم «نهنگ عنبر2» به کارگردانی سامان مقدم نیز با در اختیار داشتن نزدیک به 100 سالن، به فروش پانزده‌میلیارد و 700میلیون تومان رسیده است. استقبال از این فیلم همچنان همانند روزهای نخست ادامه دارد و این فیلم پس از «گشت2» و «خوب، بد، جلف» رتبه سوم را در بالاترین میزان فروش فیلم‌های سینمایی ایران دارد.

فیلم «زیر سقف دودی» پس از سه‌هفته و با 97 سالن، به فروش یک‌میلیارد و 100میلیون تومان در کشور رسید. مریلا زارعی و فرهاد اصلانی نیز از بازیگران اصلی این فیلم خانوادگی هستند.

«مادر قلب اتمی» به کارگردانی علی احمدزاده که درباره آن قبلاً نوشتیم و تأکید کردیم فیلم ارزشمندی نبود، پس از چهارهفته و با 50 سالن سینما نزدیک به یک‌میلیارد و 100میلیون تومان فروش داشته است. این درحالی است که توقیفی بودن این فیلم هم کمک چندانی به فروش این فیلم نکرده است. مشخص است فروکش کردن موج اولیه تبلیغاتی فیلم و نقدهای مکتوب و سینه به سینه، مردم را از دیدن فیلم منصرف کرده است.

همچنین فیلم «ویلایی‌ها» به کارگردانی منیر قیدی و با توجه به سالن‌های محدودی که دارد، به فروشی نزدیک به یک‌میلیارد تومان رسیده که البته تعداد کم سالن‌های نمایش‌دهنده این فیلم طی هفته‌های گذشته، اعتراض کارگردان و عوامل این فیلم را برانگیخته است.

نگاهی به تازه‌های سینما

فیلم سینمایی «زرد» ساخته مصطفی تقی‌زاده در گروه سینمایی قدس پس از فیلم «ساعت ۵ عصر» اکران عمومی می‌شود. این فیلم که پخش آن برعهده فیلمیران است، قرار است پس از پایان اکران فیلم «ساعت ۵ عصر» اکران عمومی شود.

«زرد» اولین ساخته بلند سینمایی مصطفی تقی‌زاده است که به‌تازگی در اولین حضور بین‌المللی خود در جشنواره شانگهای توانست جایزه ویژه هیئت‌داوران را در بخش بهترین کارگردانی از آن خود کند. همچنین ساره بیات نیز جایزه بهترین نقش اول زن را در همین جشنواره و برای بازی در همین فیلم دریافت کرد. بهرام رادان و مهرداد صدیقیان به‌همراه تقی‌زاده کارگردان «زرد»، در این جشنواره حضور داشتند. در خلاصه داستان «زرد» که فیلمی پربازیگر است، آمده: آدم‌های عجیبی هستیم... امروزمون با فردا خیلی فرق می‌کنه...

بهرام رادان، ساره بیات، مهرداد صدیقیان، شهرام حقیقت‌دوست، بهاره کیان‌افشار، آناهیتا درگاهی، علیرضا استادی، امیرعلی نبویان، متین ستوده، مرتضی تقی‌زاده، علی صالحی، شهروز دل‌افکار، حسین نائینی، فرهاد مهدوی و حسین مهری در «زرد» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

همچنین فیلم سینمایی «زادبوم» به کارگردانی ابوالحسن داوودی پس از هشت‌سال توقیف، مردادماه اکران خواهد شد و «سارا و آیدا» به کارگردانی مازیار میری، «کارگر ساده نیازمندیم» به کارگردانی منوچهر هادی و «فصل نرگس» به کارگردانی نگار آذربایجانی در نوبت اکران قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.