ارومیه- نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: صدور مجوز برای فروشگاه‌های چندین طبقه‌ای زنجیره‌ای مرگ اصناف در آذربایجان غربی را رقم زده و توان خرید مردم را نیز کاهش داده‌ است.

صدور مجوز برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای به مرگ اصناف آذربایجان غربی می‌انجامد

به گزارش قدس آنلاین، نادر قاضی پور ظهر شنبه در مراسم بزرگداشت روز ملی اصناف که در محل تالار نوری شهر ارومیه برگزار شد، با اشاره به اقدامات اصناف در ۸ سال جنگ تحمیلی اظهار کرد: خدمات این قشر گران قدر در طول ۸ سال دفاع مقدس بر هیچ فردی پوشیده نیست و فراموش نیز نخواهد شد.

وی افزود: اصناف ایران اسلامی به ویژه آذربایجان غربی کمک‌های شایانی به رزمندگان ایران اسلامی کرده‌اند و باید این قشر را بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم و از صدور مجوز به فروشگاه‌های چندین طبقه که سبب رکود اصناف کوچک‌تر می‌شوند جلوگیری کرد.

قاضی پور خاطرنشان کرد: اصناف سطح شهر با دریافت پروانه کسب در حال امرار معاش هستند و زندگی خود را می گذرانند ولی متأسفانه در این میان برخی از مسئولان با صدور مجوز برای فروشگاه‌های چندین طبقه‌ای زنجیره‌ای از کسب چنین افرادی جلوگیری می‌کنند که به جامعه نیز صدمه میزند و در این میان میتوان به محله بازارباش ارومیه اشاره کرد که بیش از ۵۰۰ تن از اصناف در این منطقه حضور دارند ولی بازهم مجوز تأسیس فروشگاه زنجیره‌ای داده شده است.

وی بیان کرد: در فروشگاه‌های چندین طبقه‌ای زنجیره‌ای تمامی اجناس وجود دارند و در سال‌های ابتدایی تأسیس اجناس را به قیمت ارزان به فروش می‌رسانند و با این اقدام خود اصناف خرد را فلج می‌کنند و پس از گذشت چند سال اجناس را گران می‌کنند که با این اقدامات خود هم اجناس را با مرگ روبرو می‌کنند و هم توان خرید مردم را پایین می‌آورند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: اصناف پایه‌های زیرین جامعه هستند بنابراین این قشر نیز پایه‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران است و مسئولان باید تا پای جان خود در برابر دفاع از چنین افرادی گام بردارند و مشکلاتشان را برطرف کنند چرا که منویات مقام معظم رهبری را جاری می‌کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.