جامعه:معاون سابق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اصرار برای بردن تأمین اجتماعی ذیل وزارت بهداشت را بیهوده دانست و گفت: بی‌نتیجه بودن انتقال سازمان بیمه سلامت به زیر مجموعه وزارت بهداشت به خوبی این موضوع را اثبات می‌کند.

اصرار برای انتقال تأمین اجتماعی ذیل وزارت بهداشت بیهوده است

محمود مصدق: دکتر رحمت‌الله حافظی در گفت‌و‌گو با قدس در تشریح این مطلب افزود: هیچ موازنه‌ای بین بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی و بدهی این سازمان به پزشکان و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیست.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست وخدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه سازمان‌های بیمه ای از جمله تأمین اجتماعی پولی ندارند تا پاسخگوی تعهداتشان به مراکز درمانی باشند، تصریح کرد: در چنین شرایطی اصرار وزارت بهداشت برای اینکه سازمان تأمین اجتماعی را از ذیل وزارت رفاه خارج کند و آن را زیر مجموعه خودش کند هیچ فایده‌ای ندارد .

مدیر عامل سابق سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر اینکه تغییر ساختار و جایگاه سازمانی هیچ مشکلی را حل نمی‌کند، افزود: به دلیل نبود منابع مالی کافی امروز همه می‌بینیم که با خروج سازمان تأمین اجتماعی از وزارت رفاه و رفتنش به زیر مجموعه وزارت بهداشت هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است.

حافظی حل مشکل پرداخت بدهی بیمه‌ها به پزشکان و بیمارستان‌ها را منوط به وصول مطالبات 130 هزار میلیارد تومانی این سازمان توسط وزارت بهداشت دانست و گفت: اگر با تأمین منابع مشکل حل نشد باید اصلاح فرایند صورت گیرد و باز در صورت عدم رفع مشکل باید تغییر ساختار در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح تحول نظام سلامت هزینه‌های سنگینی بر سازمان تأمین اجتماعی تحمیل کرده است، تصریح کرد: البته مدیریت منابع مالی هم در اجرای این طرح کمرنگ است؛ در واقع در خوشبینانه‌ترین حالت 50 درصد منابع این طرح در حال حاضر اتلاف می‌شود.

وی رفع نقایص طرح تحول نظام سلامت را ضروری دانست و گفت: چاره‌ای جز تداوم اجرای این طرح نیست، اما باید منابع مالی آن را به درستی مدیریت و دیگر ایراداتش را رفع کنیم.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.