وزیر خارجه کشورمان گفت: در گفتگوهایمان با مسئولان فرانسه حضور منافقین را به عنوان یک نقطه ابهام در روابط مطرح کردیم و آنها هم همواره تاکید کردند که ارتباطی با این گروه ندارند.

به گزارش قدس آنلاین،  محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پیش از بازگشت به تهران در واکنش به نشست گروهک تروریستی منافقین در پاریس، حضور و فعالیت منافقین در فرانسه را نقطه ابهام در روابط ایران و فرانسه عنوان کرد.

وی دیروز جمعه پیش از اتمام سفر دو روزه اش به پاریس و بازگشت به تهران در فرودگاه شارل دوگل در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما در پاریس؛ درباره نشست امروز منافقین در پاریس و اینکه با تحریک این گروهک برخی نمایندگان پارلمان اروپا در بیانیه ای حقوق بشر در ایران را زیر سوال برده اند و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست سیاه قرار داده اند، گفت: سابقه تروریستی این گروه برای کسی پوشیده نیست؛ همه دولت های منطقه و دولت های اروپایی نسبت به سوابق این گروه آگاه هستند.

وی با ابراز تاسف از دادن مجوز فعالیت به گروهک تروریستی منافقین در فرانسه، افزود: ما در گفت و گوهایمان با مسئولان فرانسه این موضوع را به عنوان یک نقطه ابهام در روابط مطرح کردیم و آنها هم همواره تاکید کردند که ارتباطی با این گروه ندارند.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: اجازه دادن به فعالیت گروهی که نزد مردم ایران منفور است، سوابق تروریستی دارد، همکاری با رژیم صدام در سابقه خیانت آمیزش نسبت به مردم ایران وجود دارد و همچنین در هفته ها و ماههای اخیر شاهد حملات تروریستی آنها و تلاش هایشان برای حمله تروریستی در کشور بودیم، تنها  لکه سیاهی است بر سابقه کشورهایی که با این گروه ها همکاری می کنند.

ظریف ابراز تاسف کرد: رژیم های مرتجع منطقه یکبار دیگر روی این گروه سرمایه گذاری می کنند همانطور که در گذشته هم سرمایه گذاری کردند.

وی گفت: ما از سوابق زمان جنگ اطلاع داریم که رژیم سعودی با این گروه فعالیت و همکاری می کرده و کمک های مالی به آنها می داده است؛ در سال گذشته و امسال تصمیم گرفته اند که با علنی کردن این همکاری، در جلسه آنها شرکت کنند.

ظریف که ساعتی پس از دیدار با «امانوئل مکروه» رئیس جمهور فرانسه در الیزه این مصاحبه را انجام داد، افزود: اینها همه نشان دهنده میزان و درجه استیصال معاندین جمهوری اسلامی ایران است که مجبور شدن برای نیات شوم شان به گروه هایی پناه ببرند که هیچ پایگاهی در بین مردم ایران ندارند و نتیجه ای هم جز نفرت مردم ایران برای اینگونه اقدامات نخواهند داشت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.